Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Eurocash po III kw.: Spadły zyski, a sprzedaż wzrosła, choć mniej niż oczekiwano

Grupa Eurocast zanotowała w III kwartale zysk netto grupy przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 35,7 mln zł wobec 58,7 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 60,6 mln zł zysku.

Eurocash po III kw.: Spadły zyski, a sprzedaż wzrosła, choć mniej niż oczekiwano
fot. materiały prasowe

Skonsolidowany zysk netto za III kwartał 2017 r. wyniósł 37,5 mln zł wobec 61,7 mln zł w tym samym okresie 2016 r.
 
Zysk operacyjny grupy Eurocash w trzecim kwartale sięgnął 58,2 mln zł wobec 85,1 mln zł zysku w konsensusie PAP. Rok wcześniej EBIT wynosił 81,1 mln zł.
 
EBITDA grupy spadła rdr o 17,7 proc. do 101,5 mln zł wobec 131 mln zł oczekiwanych przez rynek.
 
Marża EBITDA spadła do 1,64 proc., z 2,14 proc. przed rokiem.
 
W okresie trzech kwartałów 2017 r. narastająco znormalizowana EBITDA spadła o 7,7 proc. rdr do 259,2 mln zł.
 
Spółka podała w raporcie, że spadek EBITDA związany był przede wszystkim ze spadkiem rentowności w formatach dystrybucji Cash&Carry oraz Papierosy i produkty impulsowe, a także wzrostem wydatków związanych ze strategicznymi projektami: rozszerzeniem oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o towary świeże oraz rozwojem formatów sprzedaży detalicznej pod markami Kontigo, 1minute, abc na kołach, Duży Ben.
 
Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2017 r. wzrosła o 7,4 proc. rdr do 6.187,6 mln zł (3,6 proc. poniżej oczekiwań rynkowych). Narastająco skonsolidowana sprzedaż osiągnęła poziom 17.465,1 mln zł (wzrost o 10,1 proc.). Wzrost sprzedaży związany był głównie z konsolidacją przychodów przejętych spółek (EKO Holding, FHC-2 oraz PDA).
 
Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 10,56 proc. w III kwartale 2017 r. i wzrosła o 0,67 p.p. rdr. Po trzech kwartałach 2017 r. rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o 0,73 p.p. rdr do 10,71 proc.
 
Spółka podała, że wpływ na wzrost marży brutto miała konsolidacja wyników przejętych na przełomie 2016 i 2017 roku spółek detalicznych.
 
Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w trzecim kwartale i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    wyniki Eurocash RSS ALERT    /    eurocash zyski RSS ALERT    /    sprzedaż Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.71.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.