Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Eurocash pod lupą. Czyli jak wygląda biznes Grupy?

Eurocash to obecnie największy krajowy dystrybutor w obszarze FMCG. Według danych DM BDM Grupa ma ok. 26 proc. udziałów w rynku. Firma prowadzi działalność hurtową, buduje sieci franczyzowe, inwestuje w e-commerce oraz rozwija ofertę dla branży HoReCa.

Eurocash pod lupą. Czyli jak wygląda biznes Grupy?
Eurocash, fot. wikipedia.org

W ramach podstawowych formatów działalności należy wyróżnić Cash&carry, w skład którego wchodzą sklepy franczyzowe, sklepy sieci ABC (ok. 7000 punktów) oraz niezależne sklepy (mała powierzchnia, ok. 40 tys. klientów).

Drugi formatem są franczyzobiorcy, którzy funkcjonują jako Delikatesy Centrum (ponad 1000 supermarketów o powierzchni ok. 300 mkw.), a także pod logo Lewiatan, Groszek, Gama i Eurosklep (ok. 4,5 tys. franczyzobiorców).

Trzecią „nogą” biznesową jest aktywna dystrybucja, która w dużej mierze jest prowadzona przez spółki z grupy Tradis (zakupiona w 2011 r.). W ramach tego formatu należy wydzielić EC Alkohole, EC Gastronomia (obsługuje rynek HoReCa), EC Dystrybucja i EC Serwis (dystrybucja wyrobów tytoniowych i produktów impulsowych za pośrednictwem KDWT).

Grupa ma w swojej strukturze także ok. 4,9 tys. terminali PayUp, które oferują podstawowe usługi finansowe (doładowania telefonów, płatności rachunków) oraz InMedio (salony prasowe). Eurocash prowadzi także sieci Kontigo (drogerie dla kobiet) oraz posiada udziały w sklepie internetowym Frisco.pl (sprzedaż artykułów spożywczych na terenie całej Polski, zaś produktów świeżych w stolicy i okolicach Warszawy).

KLIKNIJ TUTAJ I SPRAWDŹ WYNIKI EUROCASH ZA II KW 2015 R. 2015

Głównym udziałowcem jest założyciel i prezes spółki Luis Amaral, który kontroluje 43,7 proc. udziałów grupy. Pozostali akcjonariusze posiadają poniżej 5 proc. akcji Eurocash.

W sprzedaży grupy dominują podstawowe artykuły spożywcze i napoje (w tym alkoholowe). W 2014 r. udział tych produktów wyniósł 77,9 proc. wartości sprzedaży w porównaniu do 78,5 proc. w 2013 r.

Drugą pod względem istotności grupą towarową były wyroby tytoniowe, karty telefoniczne i doładowania prepaid, których udział podniósł się do 18,8 proc. w 2014 r. (+0,8 p.p. r/r). Udział pozostałych artykułów nieżywnościowych (kosmetyki, chemia gospodarcza, leki OTC) spadł do 3,3 proc. w 2014 r. (-0,2 p.p. r/r).

Uwagę zwraca również mocno zdywersyfikowana sieć dostawców (ok. 1500 podmiotów), z których żaden nie ma udziału większego niż 10 proc. Głównymi dostawcami są Philip Morris, British American Tobaco, Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska.

więcej informacji:

McLane RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Delikatesy Centrum RSS ALERT    /    Eurocash Alkohole RSS ALERT    /    Premium Distributors RSS ALERT    /    Eurocash Gastronomia RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    ABC RSS ALERT    /    Eurocash Cash&Carry RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT    /    Luis Amaral RSS ALERT    /    Kontigo RSS ALERT    /    1minute RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.