Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurocash pod lupą. Czyli jak wygląda biznes Grupy?

  • Autor: BDM
  • Data: 21-08-2015, 14:30
Eurocash pod lupą. Czyli jak wygląda biznes Grupy?
Eurocash, fot. wikipedia.org

Eurocash to obecnie największy krajowy dystrybutor w obszarze FMCG. Według danych DM BDM Grupa ma ok. 26 proc. udziałów w rynku. Firma prowadzi działalność hurtową, buduje sieci franczyzowe, inwestuje w e-commerce oraz rozwija ofertę dla branży HoReCa.

W ramach podstawowych formatów działalności należy wyróżnić Cash&carry, w skład którego wchodzą sklepy franczyzowe, sklepy sieci ABC (ok. 7000 punktów) oraz niezależne sklepy (mała powierzchnia, ok. 40 tys. klientów).

Drugi formatem są franczyzobiorcy, którzy funkcjonują jako Delikatesy Centrum (ponad 1000 supermarketów o powierzchni ok. 300 mkw.), a także pod logo Lewiatan, Groszek, Gama i Eurosklep (ok. 4,5 tys. franczyzobiorców).

Trzecią „nogą” biznesową jest aktywna dystrybucja, która w dużej mierze jest prowadzona przez spółki z grupy Tradis (zakupiona w 2011 r.). W ramach tego formatu należy wydzielić EC Alkohole, EC Gastronomia (obsługuje rynek HoReCa), EC Dystrybucja i EC Serwis (dystrybucja wyrobów tytoniowych i produktów impulsowych za pośrednictwem KDWT).

Grupa ma w swojej strukturze także ok. 4,9 tys. terminali PayUp, które oferują podstawowe usługi finansowe (doładowania telefonów, płatności rachunków) oraz InMedio (salony prasowe). Eurocash prowadzi także sieci Kontigo (drogerie dla kobiet) oraz posiada udziały w sklepie internetowym Frisco.pl (sprzedaż artykułów spożywczych na terenie całej Polski, zaś produktów świeżych w stolicy i okolicach Warszawy).

KLIKNIJ TUTAJ I SPRAWDŹ WYNIKI EUROCASH ZA II KW 2015 R. 2015

Głównym udziałowcem jest założyciel i prezes spółki Luis Amaral, który kontroluje 43,7 proc. udziałów grupy. Pozostali akcjonariusze posiadają poniżej 5 proc. akcji Eurocash.

W sprzedaży grupy dominują podstawowe artykuły spożywcze i napoje (w tym alkoholowe). W 2014 r. udział tych produktów wyniósł 77,9 proc. wartości sprzedaży w porównaniu do 78,5 proc. w 2013 r.

Drugą pod względem istotności grupą towarową były wyroby tytoniowe, karty telefoniczne i doładowania prepaid, których udział podniósł się do 18,8 proc. w 2014 r. (+0,8 p.p. r/r). Udział pozostałych artykułów nieżywnościowych (kosmetyki, chemia gospodarcza, leki OTC) spadł do 3,3 proc. w 2014 r. (-0,2 p.p. r/r).

Uwagę zwraca również mocno zdywersyfikowana sieć dostawców (ok. 1500 podmiotów), z których żaden nie ma udziału większego niż 10 proc. Głównymi dostawcami są Philip Morris, British American Tobaco, Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH