Eurocash przejmując Inmedio zdobył know-how w obszarze convenience

- Kierunkowo decyzję Eurocash oceniam pozytywnie w kontekście konsolidacji rynku oraz wzięcia ekspozycji na nowy format sklepu - convenience. Traktowałabym tą transakcję jako nabycie potrzebnego know-how w obszarze convenience, które posiada HDS. Ryzyko wewnętrznej konkurencji wydaje się, że nie powinno wystąpić, z uwagi na odmienny format sklepu i inne lokalizacje - powiedziała serwisowi dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk w Banku Espirito Santo.
POWIĄZANE TEMATY
- Eurocash wypłaci dywidendę z kapitału zapasowego
- Badanie: Eurocash, MPT, Bać-Pol i Specjał - to najpopularniejsi dostawcy dla małych sklepów
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Biedronka, Lidl, Dino mogą skorzystać na niehandlowych niedzielach
- Sklepy Inmedio działają w większości w centrach handlowych. Jednocześnie trzeba jednak zaznaczyć, że przy obecnej skali działania Eurocash, przejęcie będzie mieć ograniczony wpływ na wyniki grupy. Wynik na poziomie EBITDA Inmedio za 2013 rok to zaledwie 3.5 proc. naszej prognozy EBITDA dla Eurocash na ten rok, a dodatkowo trzeba pamiętać że Eurocash nabywa tylko 51 proc. udziałów w Inmedio - dodaje ekspert Espirito Santo.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (5)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (5)