Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurocash: Rok 2017 był trudny, ale nie stracony

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 24-03-2018, 12:25
Eurocash: Rok 2017 był trudny, ale nie stracony
Luis Amaral, prezes Eurocash

- Można powiedzieć, że w ubiegłym roku straciliśmy czujność, zwłaszcza w ostatnim kwartale, kiedy nie zdołaliśmy uzyskać zakładanej rentowności – mówi prezes Eurocash Luis Amaral w liście do akcjonariuszy. Jednocześnie podkreśla, że Eurocash buduje silną grupę na przyszłość.

Prezes Eurocash zaliczył rok 2017 do trudnych. - Nasz wynik netto mówi sam za siebie. Na jego finalny poziom istotny wpływ miał odpis związany z tym, że pozwoliliśmy przestępcom wyłudzającym VAT okraść naszą spółkę. Gdy tylko pojawiły się pierwsze sygnały, przeprowadziliśmy wewnętrzne śledztwo z pomocą najlepszych doradców renomowanych firm. Efekty śledztwa przekazaliśmy odpowiednim instytucjom państwowym, jednocześnie pokrywając koszt potencjalnych zobowiązań, jakie powinny zostać poniesione przez podmioty nabywające od nas towar i rzekomo wywożące ten towar poza granice Polski. Odzyskanie tych środków może zająć wiele lat lub być wręcz niemożliwe – mówi prezes.

- Można powiedzieć, że w ubiegłym roku straciliśmy czujność, zwłaszcza w ostatnim kwartale, kiedy nie zdołaliśmy uzyskać zakładanej rentowności. Wpływ na nią miała przede wszystkim niższa od oczekiwanej marża oraz rosnące koszty. Ten rok mamy już za sobą. Nie powiem, że był stracony – znaleźliśmy w nim i dopracowaliśmy mnóstwo rozwiązań, które przez lata będą stanowić o sile konkurencyjnej naszych klientów – dodaje Luis Amaral.

Grupa Eurocash zakłada, że w ciągu 5 lat otworzy 900 sklepów, tzw. supermarketów proximity.

- Stworzymy pierwszą ogólnopolską sieć tego typu sklepów, rozpoznawalną i dostępną dla konsumentów również w najmniejszych miejscowościach w kraju. Konsumenci nie będą już musieli wybierać się na zakupy kilkanaście minut samochodem do większego miasta. Przedsiębiorcy natomiast będą mieli możliwość przyłączenia się do tej idei w ramach franczyzy, co zapewni im konkurencyjność względem dyskontów – mówi prezes Eurocash.

Czytaj więcej na Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hipek 25-03-2018, 10:08:
Czyli teraz zacznie się ściąganie kasy od dostawców i jeszcze większe zaległości w stosunku do producentów !!!! Nie wierzę Amaralowi i co więcej akcjonariusze też nie ! Poczytajcie forum na Bankier.pl
  • rolnik 25-03-2018, 09:05:
i dalej bedziecie zaniżać cenny produktów i wykanczać POLSKICH rolników

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 551) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.