Eurocash skoncentruje się na obsłudze małych sklepów

Eurocash nie obsługuje już Stokrotki, a British American Tobacco ogłosiło przejście na własną platformę dystrybucyjną. Giełdowa grupa skoncentruje się na małych sklepach - pisze "Parkiet".
Analitycy sygnalizują, że przed Eurocashem kilka trudnych miesięcy. Spodziewają się, że w IV kwartale będzie musiał znacząco zwiększyć zapasy w związku z planowaną podwyżką akcyzy. Zarząd potwierdza.
Na polskim rynku handlowym zachodzą spore zmiany. Stokrotka nie jest już klientem Eurocashu (zapewniała ok. 5 proc. obrotów), ponieważ postawiła na własną logistykę. Z kolei British American Tobacco ogłosiło przejście na własną platformę dystrybucyjną. Jak podkreśla Jacek Owczarek z zarządu spółki, uwolnienie części aktywów logistycznych do tej pory obsługujących sieć Stokrotka umożliwi szybszą ekspansję Tradisu w obsłudze strategicznych klientów - czyli małych sklepów detalicznych, co jest zgodne ze strategią Eurocashu - pisze "Parkiet".
Mimo tych wszystkich niesprzyjających czynników, zdaniem analityków 2014 r., nie będzie dla Eurocashu złym rokiem - czytamy w "Parkiecie".

KOMENTARZE: (4)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (4)