Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Eurocash wyda 1,5 mln zł na granty w konkursie „Lokalni Herosi”

Co Polacy uważają za przejaw lokalnego patriotyzmu? Według zdecydowanej większości respondentów ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego na zlecenie Grupy Eurocash, 5 najbardziej patriotycznych zachowań w stosunku do małej ojczyzny to: troska o najbliższą przestrzeń publiczną, udział w lokalnych wydarzeniach kulturalnych, zaangażowanie w dyskusje nad sprawami lokalnymi, kibicowanie miejscowej drużynie sportowej i robienie zakupów w małym, osiedlowym sklepie.

Eurocash wyda 1,5 mln zł na granty w konkursie „Lokalni Herosi”
fot. materiały prasowe

Takie podejście Polaków do patriotyzmu lokalnego potwierdziło się też w zakończonym właśnie konkursie grantowym „Lokalni Herosi”, który zwrócił uwagę na społeczną rolę przedsiębiorców – właścicieli małoformatowych sklepów . Ich klienci w ciągu dwóch miesięcy dokonali przeszło pół miliona zakupów, by zwiększyć szansę swojej wspólnoty na realizację wybranego projektu społecznego. Na granty przyznane w ramach konkursu Grupa Eurocash wyda 1,5 mln zł. 

Zachowaniem uznawanym przez badanych Polaków za najbardziej patriotyczne jest dbanie o najbliższą przestrzeń publiczną, jak np. sprzątanie chodników lub sadzenie drzew (77,7% odpowiedzi na tak). Kolejne miejsca zajmują działania, w których respondenci docenili utrzymywanie silnego związku z lokalną kulturą (70,9%), polityką (69,7%) i sportem (66%). Większość badanych popiera też lokalny patriotyzm gospodarczy, za jaki można uznać robienie zakupów w małych, rodzinnych sklepach blisko domu (61,7%).

– Kobiety nieco częściej niż mężczyźni uważają robienie zakupów w osiedlowych sklepach za przejaw lokalnego patriotyzmu. Natomiast mężczyźni częściej niż kobiety wybierają udział w konsultacjach społecznych czy debatach dotyczących spraw lokalnych. Wszystkich łączy ogromne przywiązanie do małych ojczyzn, co potwierdzają zarówno przeprowadzone przez nas badania, jak i ogromne zaangażowanie konsumentów w akcję „Lokalni Herosi. 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash, pomysłodawczyni akcji.

Wyniki badania opinii przeprowadzonego przy okazji zakończenia konkursu grantowego „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” są zbieżne z wynikami głosowania w samym konkursie. Najpopularniejsze inicjatywy, które wygrały granty ufundowane przez Grupę Eurocash, są związane z lokalnym sportem, kulturą i przestrzenią wspólną.

Rekordową liczbę głosów zebrał zakup sprzętu kajakarskiego potrzebnego do organizowania bezpłatnych spływów kajakowych dla mieszkańców gmin Trzebiel, Tuplice, Brody Żarskie oraz dzieci z domów dziecka w Żarach i w Lubsku, w woj. lubuskim. Do pomysłodawców trafił grant wielkości 100 000 złotych.

- Na projekt, który zgłosiliśmy wspólnie ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Dzieci i Młodzieży "DELFINEK", w głosowaniu internetowym oddano ponad 141 000 głosów i przyznam szczerze nadal ciężko nam w to uwierzyć – mówi Dorota Kardasz, właścicielka sklepu Lewiatan w Olszynie w województwie lubuskim.

więcej informacji:

CSR RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.212.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.