Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Eurocash: Wzrost sprzedaży wz. ze zwiększoną sprzedażą segmentu hurtu i konsolidacją przychodów sieci Mila

Grupa Eurocash zanotowała w III kwartale zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 36,4 mln zł wobec 35,7 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał 37 mln zł zysku.

Eurocash: Wzrost sprzedaży wz. ze zwiększoną sprzedażą segmentu hurtu i konsolidacją przychodów sieci Mila
fot. materiały prasowe

Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 51,5 mln zł wobec 59,7 mln zł zysku w konsensusie PAP. Rok wcześniej spółka miała 58,2 mln zł zysku EBIT.
 
EBITDA grupy wyniosła 105,1 mln zł wobec 112,3 mln zł oczekiwanych przez rynek i wobec 101,5 mln zł zysku rok wcześniej.
 
Marża EBITDA wyniosła w trzecim kwartale 1,68 proc., co oznacza spadek z 1,82 proc.
 
Znormalizowana EBITDA po trzech kwartałach wyniosła 265 mln zł i była porównywalna rok do roku.
 
Skonsolidowana sprzedaż grupy Eurocash w III kwartale 2018 r. wzrosła o 12,2 proc. rdr do 6,26 mld zł. Analitycy oczekiwali przychodów na poziomie 6,23 mld zł.

W trzech kwartałach 2018 r. narastająco skonsolidowana sprzedaż osiągnęła poziom 17 032 mln zł, w porównaniu do 15658 mln zł w tym samym okresie poprzedniego roku.
 
Wzrost sprzedaży związany był głównie ze zwiększoną sprzedażą segmentu hurtowego (+307 mln zł w 3 kwartale 2018 r/r oraz +778 mln zł w 3 kwartałach 2018 r. narastająco r/r) oraz konsolidacją przychodów ze sprzedaży przejętej sieci detalicznej Mila (+345 mln zł w 3 kwartale 2018 r/r oraz +466 mln zł w 3 kwartałach 2018 r. narastająco r/r).
 
Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła w III kwartale 2018 r. +3,78 proc. oraz +2,76 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.
 
Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 3 kwartału 2018 r. wyniosła
180.
 
Detaliczna sprzedaż towarów realizowana przez segment detaliczny w 3 kwartale 2018 r.
wyniosła 1261 mln zł oraz 3032 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.
 
Wzrost sprzedaży wynikał głównie z konsolidacji przejętej w maju 2018 roku sieci Mila, (przychody ze sprzedaży 345,4 mln zł w 3 kwartale 2018 r. i 465,8 mln zł w 3 pierwszych kwartałach 2018 r. narastająco).
 
Sprzedaż hurtowa realizowana przez Eurocash do sklepów franczyzowych „Delikatesy
Centrum” w ujęciu LFL wyniosła -0,3 proc. w trzecim kwartale 2018 r oraz +2,7 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.
 
Sprzedaż detaliczna realizowana przez sklepy „Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL wyniosła
-2,0 proc. w trzecim kwartale 2018 r oraz +0,5 proc. w pierwszych 3 kwartałach 2018 r.
 
Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w 3 kwartale 2018 r. wyniosła 167,9
mln zł w porównaniu do 147,9 mln zł w 3 kwartale 2017 r. W pierwszych trzech kwartałach
2018 r. sprzedaż wyniosła 506,1 mln zł w porównaniu do 395,2 mln zł w pierwszych trzech
kwartałach 2017 r.
 
Wzrost sprzedaży segmentu Projekty związany był głównie z rozwojem dystrybucji produktów
świeżych do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum. Sprzedaż Projektu Świeże za 3
kwartały 2018 r. wyniosła 452,5 mln zł w porównaniu do 351,5 mln zł w porównywalnym
okresie 2017 roku.
 
Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wyniosła 12,55 proc. w III kwartale i wzrosła o 1,28 p.p. rdr. Narastająco rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o 0,58 p.p. rdr do 12,17 proc.
 
Po trzech kwartałach przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły minus 49,4 mln zł. Zadłużenie netto grupy na koniec września 2018 r. wynosiło 608,5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    Delikatesy Centrum RSS ALERT    /    Mila RSS ALERT    /    wyniki Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.