Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurocash zanotował spadek sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 08-11-2013, 08:40
Eurocash zanotował spadek sprzedaży

Sprzedaż Grupy Eurocash, krajowego lidera w hurtowej dystrybucji produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG), wyniosła w trzecim kwartale br. niespełna 4,25 mld zł i była o 3,6 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2012 r. Spadek ten ma przede wszystkim związek ze zmianami zachodzącymi w Grupie Dystrybucyjnej Tradis, przejętej pod koniec 2011 r.

- Zgodnie z tym, o czym informowaliśmy na początku roku, z końcem lipca wygasła umowa Tradisu z siecią Stokrotka. Tymczasem w trzecim kwartale 2012 r. przychody Tradisu z tytułu dostaw dla Stokrotki wyniosły 182 mln zł - wskazuje Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

Ponadto, elementem restrukturyzacji i integracji Tradisu z Grupą Eurocash było systematyczne przenoszenie działalności placówek cash&carry Tradisu do formatu Eurocash Cash&Carry, podczas gdy w trzecim kwartale ubiegłego roku sprzedaż w tych lokalizacjach wyniosła około 158 mln zł. Tradis, który w ramach Grupy Eurocash skupia się na dystrybucji aktywnej (z dostawą do klienta) przejął natomiast od Premium Distributors i Eurocash Dystrybucja dostawy artykułów FMCG do stacji paliw. W trzecim kwartale br. łączna sprzedaż Grupy Dystrybucyjnej Tradis wyniosła niespełna 1,15 mld zł, o 1/5 mniej niż w analogicznym okresie 2012 r.

Przeniesienie działalności hurtowni cash&carry Tradisu do Eurocash Cash&Carry przyczyniło się z kolei do wzrostu sprzedaży w tym formacie w trzecim kwartale br. do 1,24 mld zł, czyli o 9,5 proc. rok do roku. Narastająco w ciągu trzech kwartałów 2013 r. sprzedaż hurtowni Eurocash Cash and Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 11,9 proc. do blisko 4 mld zł.

Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry (like-for-like) wyniósł w minionym kwartale 0,5%, a narastająco za pierwsze trzy kwartały 2013 r. ponad 3,9 proc.

Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze oraz spożywczo-przemysłowe, liczyła na koniec września br. już 5 887 placówek. Oznacza to, że w minionym kwartale powiększyła się ona aż o 200 sklepów.

Eurocash planuje także dalszy dynamiczny rozwój sieci franczyzowej Delikatesy Centrum. W trzecim kwartale br. powiększyła się ona o 10 placówek i na koniec września zrzeszała 830 sklepów. Sprzedaż hurtowa w ramach tej sieci wzrosła w minionym kwartale o 16,5 proc. rok do roku i przekroczyła 456 mln zł. Narastająco od początku roku sprzedaż z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum przekroczyła natomiast 1,2 mld zł i była o 11,4 proc. większa niż w pierwszych trzech kwartałach 2012 r.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mike 10-11-2013, 22:13:
nie wróżę nic dobrego....
  • Za Tradis 08-11-2013, 20:19:
Rok przyszły bedzie waszym ostatnim...pa pa pa !
  • PASTUCHY NA HALE! 08-11-2013, 14:09:
Chej chopaki szable w dłoń, Portugala goń goń goń!!! Pastuchy na hale!!! To nasze nowe hasło wybrocze - PASTUCHY NA HALE ! ! !

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH