Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurocash zlikwiduje sieć sklepów IGA?

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-12-2008, 08:14
Eurocash zlikwiduje sieć sklepów IGA?

Władze Grupy Eurocash zaproponowały handlowcom działającym w ramach stowarzyszenia IGA, przejście pod szyld sieci supermarketów Delikatesy Centrum - dowiedział się portalspozywczy.pl. Czy oznacza to wycofanie z polskiego rynku kolejnej zagranicznej sieci sklepów?

Propozycja padła kilka tygodni temu na spotkaniu w Krynicy, gdzie przedstawiciele Eurocash zaprezentowali swoją ofertę właścicielom największych sklepów działających w ramach sieci IGA w Polsce. Należy przypomnieć, że Eurocash przejął ok. 300 sklepów IGA wraz firmą dystrybucyjną McLane, wiosną 2008 r.

Z relacji wynika, że propozycje nowego właściciela sieci wywołały wśród uczestników mieszane uczucia. - Działamy obecnie w ramach sieci, która ma silną i rozpoznawalną markę, jednocześnie daje nam wiele swobody związanej z prowadzeniem biznesu. Delikatesy Centrum to ogromne zobowiązania wobec franczyzodawcy, który ma duży wpływ na politykę asortymentową i promocyjną, a to nie wszystkim się podoba - tłumaczy właścicielka kilku sklepów działających w ramach IGA na południu Polski.

Według przedstawicielki IGA, przejście pod nowy szyld będzie opłacalne przede wszystkim dla placówek w gorszych lokalizacjach lub tych o niskich obrotach. - Taka współpraca może poprawić ich wyniki. Dla właścicieli takich sklepów jak moje, czyli świetnie sobie radzących nie jest to żaden interes. W żadnym wypadku nie zamierzam zmieniać szyldu, pod którym prowadzę sklepy - zastrzega.

- Jeżeli Eurocash zlikwiduje markę IGA, to tak jak wielu innych handlowców dam sobie radę sama, bo żadna z działających obecnie w Polsce sieci franczyzowych, nie oferuje dobrych warunków współpracy - dodaje.

Przedstawiciele Eurocashu potwierdzają, że odbyło się spotkanie z handlowcami zarządzającymi największymi sklepami. - Nasza oferta jest skierowana do handlowców, których placówki mają duży potencjał i pasują do koncepcji Delikatesów Centrum. Moim zdaniem, to co im zaoferowaliśmy daje im możliwość dalszego rozwoju i wykorzystania ich możliwości - mówi Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Jednocześnie zaprzeczył możliwości likwidacji szyldu IGA. - W naszej grupie jest miejsce dla różnych formatów sklepów. ABC to sklepy osiedlowe, zaś Delikatesy Centrum to supermarkety o powierzchni pomiędzy 150 a 400 mkw. IGA będzie modelem pośrednim między oboma formatami i doskonale uzupełni nasze portfolio - wyjaśnia Pedro Martinho. - Nie zamierzamy nikogo zmuszać do przechodzenia do inne sieci.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.