REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eurocash zwiększa zyski i przychody ze sprzedaży w I kwartale 2016

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2016, 10:20
Eurocash zwiększa zyski i przychody ze sprzedaży w I kwartale 2016
fot. Eurocash

W I kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wzrosły o ponad 3 proc. r/r i wyniosły 4,76 mld zł. Zysk brutto ze sprzedaży przekroczył 462 mln zł i był o ponad 10 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2015 r.

REKLAMA

Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash w I kwartale 2016 r. wyniosły 4,76 mld zł, podczas gdy w I kw. 2015 r. wynosiły 4,6 mld. Oznacza to wzrost o 3,4 proc. r/r.

Zysk brutto ze sprzedaży w I kwartale 2016 r. wyniósł 462,4 mln zł, a w analogicznym okresie 2015 roku 419 mln zł, co oznacza wzrost o 10,3 procenta.

Istotny wzrost sprzedaży Grupa Eurocash zanotowała w formacie Delikatesy Centrum. Hurtowa sprzedaż do tej sieci franczyzowej wzrosła w I kwartale 2016 r. o ponad 9 proc., a w ujęciu like-for-like, czyli dla tej samej liczby placówek, wzrost wyniósł 2,7 proc. Na koniec I kwartału 2016 r. sieć Delikatesy Centrum liczyła 1065 sklepów.

– W I kwartale 2016 r. ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły średnio o 0,4 proc. rok do roku i był to drugi kwartał z rzędu, kiedy obserwowaliśmy niewielki wzrost cen. Na rynku FMCG natomiast utrzymuje się silna konkurencja ze strony dyskontów. Grupa Eurocash dalej jednak wspiera swoich małoformatowych klientów poprzez budowę efektu skali, co zostało poparte 3,4-proc. wzrostem sprzedaży. Na ten wzrost złożył się zarówno stabilny rozwój organiczny, jak i nabycie 50 proc. udziałów w Firmie Rogala, prowadzącej ponad 60 placówek franczyzowych w sieci Delikatesy Centrum (i konsolidowanej przez Eurocash od stycznia br.) – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Sieć sklepów „abc”, czyli największa polska sieć niezależnych sklepów detalicznych, której organizatorem i głównym dostawcą jest Eurocash Cash & Carry, na koniec marca br. liczyła już 7957 placówek, co oznacza, że w I kwartale powiększyła się o 299 sklepów, a w ostatnich 12 miesiącach (od kwietnia 2015 r. do marca 2016 r.) przyłączyło się do niej 956 placówek.

– W I kwartale 2016 r. koncentrowaliśmy się przede wszystkim na poprawie efektywności. W rezultacie zarówno na poziomie zysku brutto na sprzedaży, jak i EBITDA zanotowaliśmy wzrost rentowności, co w efekcie przełożyło się na 2 mln zł zysku netto w I kwartale 2016 r. wobec 3 mln zł straty w ubiegłym roku. Należy przy tym pamiętać, że w naszej działalności pierwsze miesiące roku tradycyjnie mają znikomy udział w całorocznych zyskach, a zdecydowaną większość wypracowujemy w kolejnych kwartałach – wskazał Jacek Owczarek. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH