Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurokiosk rozwija koncepty Euro-Salon Prasowy, Euro-Cafe i Eurosnack

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-12-2012, 10:34

Eurokiosk Sp. z o.o. zarządza obecnie niemal 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie Zachodniej Polski. W większości są one oznaczone marką Euro - Salon Prasowy. Ponadto spółka zarządza dwiema kawiarniami Euro-Cafe (w Otwocku, w Pasażu Rondo w Poznaniu) oraz dwoma punktami Eurosnack. Wkrótce planowane są otwarcia punktów gastronomicznych w kolejnych lokalizacjach, w tym w Poznaniu - podaje spółka.

W ciągu ostatniego roku otwartych zostało 20 nowych punktów sprzedaży oznaczonych marką Euro-Salon Prasowy.

Większość z lokali spółki funkcjonuje na zasadzie franczyzy. Jedynie kawiarnia w Pasażu Rondo w Poznaniu to "lokal własny", służący jako wzorzec realizacyjny dla nowych lokalizacji. Eurokiosk zakłada rozwój przez franczyzę. Otwarcie salonu prasowego to koszt 30-50 tys. zł brutto. Kawiarnia Euro-Cafe to koszt 150-300 tys. zł, a punkt Eurosnack - 25-50 tys. zł.

- W zależności od wybranej opcji profilu franczyzy, przedsiębiorca powinien spełnić określone kryteria, by móc rozpocząć działalność franczyzową. Warto, by wybrany profil działalności był dopasowany do możliwości finansowych i organizacyjnych przedsiębiorcy, jego zainteresowań, jak i potrzeb wymagającego rynku - podaje spółka.

Jedną z najważniejszych kwestii do rozważenia jest lokalizacja punktu franczyzowego. Uważna analiza sytuacji i otoczenia pozwala dokonać optymalnego wyboru. Nie zawsze interesujący przedsiębiorcę profil działalności sprawdzi się bowiem w danym miejscu. W kioskach i salonach prasowych oferowane są najczęściej zestandaryzowane towary impulsowe, a więc kluczowa jest tutaj lokalizacja punktu sprzedaży w miejscu o dużym przepływie potencjalnych klientów. Stąd najlepszymi miejscami są: skrzyżowania ulic, przystanki przesiadkowe komunikacji miejskiej, okolice urzędów, szkół, szpitali, deptaków oraz galerie marketów i centra handlowe.

Inaczej będzie w przypadku kawiarni. Tu powodzenie przedsięwzięcia uwarunkowane jest większą liczbą czynników. - Kluczowe znaczenie ma oczywiście liczba odwiedzających, stąd dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych franczyzobiorców systemu Eurocafe cieszą się centra handlowe - mówi Piotr Szpiganowicz dyrektor marketingu Eurokiosk Sp. z o.o. - Należy jednak pamiętać, że również tutaj można zidentyfikować lokalizacje mniej i bardziej ryzykowne. Do najlepszych należą te usytuowane przy głównych wejściach i na parterze. Są one jednocześnie najdroższe pod względem wysokości stawki czynszu - dodaje Szpiganowicz. Należy również pamiętać o tym, że wybierając kawiarnię klienci, a zwłaszcza klientki, zwracają uwagę na wystrój lokalu, ofertę wyrobów cukierniczych, a przede wszystkim na jakość i cenę kawy. Te czynniki mogą stać się podstawą sukcesu w mniejszych miejscowościach, gdzie możliwe jest dotarcie do lokalnej społeczności i wykreowanie kawiarni na modne miejsce spotkań i uroczystości, np. imieninowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH