Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Europejski rynek e-commerce wzrośnie do 171 mld euro w 2016 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2012, 14:25

Jak wskazuje najnowszy raport Forrester Research "European Online Retail Forecast: 2011 to 2016", sprzedaż w sklepach on-line na 17 głównych rynkach europejskich wzrośnie z 96,706 mld euro w 2011 r. do 171,957 mld euro w 2016. Roczny wzrost sprzedaży będzie wynosił 12,2 proc.

Analitycy Forrester'a prognozują nawet szybszy wzrost rynku e-commerce w tych krajach, w których w konsumenci dotąd wolniej przekonywali się do handlu za pośrednictwem Internetu. Polsce wprawdzie wciąż daleko do największych rynków europejskich, jednak według raportu Centre for Retail Research, nasz kraj wyróżnia się najwyższym w Europie wzrostem rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 wyniósł 33,5 proc. W 2012 spodziewany jest wzrost o 24 proc.

W raporcie „European Online Retail Forecast" uwzględniono dane z 17 krajów Unii Europejskiej. Dwoma wiodącymi rynkami europejskimi jeśli chodzi o sprzedaż online jest Wielka Brytania oraz Niemcy. Do roku 2016 sprzedaż online będzie stanowiła więcej niż 14 proc. całości sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii oraz więcej niż 10 proc. w Niemczech.

- Podobnie jak w innych krajach Europy wartość polskiego rynku e-commerce z roku na rok dynamicznie rośnie. Stale zwiększa się liczba sklepów internetowych w Polsce. W tej chwili działa ich już ponad 11 tys. Na popularności zyskują także zakupy grupowe, które stanowią już ważną gałąź rynku e-commerce. Według badań PBI korzysta z nich już ponad 6 milionów Polaków - komentuje Piotr Majcherkiewicz - prezes Zarządu portalu Gruper.pl. - Potwierdzeniem trendu rozwojowego tego rynku może być wzrost zapotrzebowania na oferty związane z hostingiem, narzędziami do budowy sklepów internetowych, pozycjonowaniem stron czy marketingiem w sieci. Oferty tego typu dostępne na naszym portalu w zakładce Twoja Firma cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów - dodaje.

Badanie Forrester Research pokazuje, że głównymi powodami dla których konsumenci kupują za pośrednictwem Internetu są oszczędność czasu (69 proc.) i możliwość znalezienia najlepszych ofert (68 proc.). Równie ważny dla konsumentów w sieci jest większy wybór usług i produktów niż w tradycyjnych sklepach. Ponadto 31 proc. z badanych zadeklarowało, że śledzi strony sprzedawców internetowych, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH