Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Europejski rynek e-commerce wzrośnie do 171 mld euro w 2016 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2012, 14:25

Jak wskazuje najnowszy raport Forrester Research "European Online Retail Forecast: 2011 to 2016", sprzedaż w sklepach on-line na 17 głównych rynkach europejskich wzrośnie z 96,706 mld euro w 2011 r. do 171,957 mld euro w 2016. Roczny wzrost sprzedaży będzie wynosił 12,2 proc.

Analitycy Forrester'a prognozują nawet szybszy wzrost rynku e-commerce w tych krajach, w których w konsumenci dotąd wolniej przekonywali się do handlu za pośrednictwem Internetu. Polsce wprawdzie wciąż daleko do największych rynków europejskich, jednak według raportu Centre for Retail Research, nasz kraj wyróżnia się najwyższym w Europie wzrostem rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 wyniósł 33,5 proc. W 2012 spodziewany jest wzrost o 24 proc.

W raporcie „European Online Retail Forecast" uwzględniono dane z 17 krajów Unii Europejskiej. Dwoma wiodącymi rynkami europejskimi jeśli chodzi o sprzedaż online jest Wielka Brytania oraz Niemcy. Do roku 2016 sprzedaż online będzie stanowiła więcej niż 14 proc. całości sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii oraz więcej niż 10 proc. w Niemczech.

- Podobnie jak w innych krajach Europy wartość polskiego rynku e-commerce z roku na rok dynamicznie rośnie. Stale zwiększa się liczba sklepów internetowych w Polsce. W tej chwili działa ich już ponad 11 tys. Na popularności zyskują także zakupy grupowe, które stanowią już ważną gałąź rynku e-commerce. Według badań PBI korzysta z nich już ponad 6 milionów Polaków - komentuje Piotr Majcherkiewicz - prezes Zarządu portalu Gruper.pl. - Potwierdzeniem trendu rozwojowego tego rynku może być wzrost zapotrzebowania na oferty związane z hostingiem, narzędziami do budowy sklepów internetowych, pozycjonowaniem stron czy marketingiem w sieci. Oferty tego typu dostępne na naszym portalu w zakładce Twoja Firma cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów - dodaje.

Badanie Forrester Research pokazuje, że głównymi powodami dla których konsumenci kupują za pośrednictwem Internetu są oszczędność czasu (69 proc.) i możliwość znalezienia najlepszych ofert (68 proc.). Równie ważny dla konsumentów w sieci jest większy wybór usług i produktów niż w tradycyjnych sklepach. Ponadto 31 proc. z badanych zadeklarowało, że śledzi strony sprzedawców internetowych, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH