Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Faliński o różnicach cen w Lidlu w Polsce i Niemczech

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-12-2017, 10:32
Faliński o różnicach cen w Lidlu w Polsce i Niemczech
Andrzej Faliński fot. PTWP

Różnice cen w Lidlu na rynku niemieckim i polskim nie mają nic wspólnego z nieuczciwą konkurencją – ocenia dr Maria Andrzej Faliński, niezależny ekspert.

- To jest szukanie dziury w całym, przy braku znajomości specyfiki handlowania na kilku rynkach naraz. I na pewno nie ma nic wspólnego z nieuczciwą konkurencją – mówi ekspert w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.

Zwraca uwagę, że ceny finalne są ustalane wedle parametrów danego rynku – muszą zapewnić konkurencyjność i zysk. W Niemczech, na ogromnym rynku, zdominowanym przez wielkie firmy handlowe (w przeciwieństwie do bardziej zróżnicowanej Polski), czynnikiem decydującym jest skala zakupów i sprzedaży a dopiero na drugim miejscu zamożność konsumenta.

- Jeśli więc firma handlowa może przyspieszyć rotację towarów, dając m.in niską cenę zamożnemu klientowi, to uczyni tak – i nie ma tu żadnej polityki, ani knowań. Jest pewna masowa strategia rynkowa wobec jakichś grup i kategorii produktów – tłumaczy Andrzej Faliński.

- Ponadto, decyzje cenowe w Polsce i w Niemczech ustalane są odrębnie, wedle sytuacji na tych rynkach – wychodzi raz drożej w Polsce, a raz w Niemczech. Jest to nie tylko strategiczny wybór, ale i reakcja sytuacyjna, np. uwarunkowana miejscem i ilością kupowanego towaru, nawet identycznego lub podobnego. Ponadto, działa też czynnik czasu, odległości, kosztów składu itp., czyli kosztów logistycznych. Kolejna sprawa to udział produktów krajowych w ofercie, z reguły droższych niż importowane gotowe lub zamawiane za granicą (gdy krajowe są tańsze, to po co importować?) – wymienia Andrzej Faliński.

- Podsumowując więc, skala zamówienia dla kilkakrotnie większej sieci danej firmy w Niemczech może spowodować, że ten sam towar polski w Niemczech będzie tańszy, pomimo, że relacje cenowe zapewnią sprzedającemu w Polsce większy zysk. Dodatkową okolicznością może być niski poziom podatków (np. niższy VAT) na niektóre produkty w Niemczech. To też może obniżać cenę dodatkowo - dodaje.

Czytaj na dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH