Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Faliński: Unaradawianie produktów w sieciach handlowych to błąd

Unaradawianie produktów w sieciach handlowych to błąd, biorąc pod uwagę, że rynek europejski jest otwarty i następuje przepływ pieniędzy, towarów, oznaczeń. To prawda, że sieci sprzedają niepolskie produkty, ale z drugiej strony, wiele produktów wytworzonych w naszym kraju, pod markami własnymi sieci trafia na rynki całej Europy – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert.

Faliński: Unaradawianie produktów w sieciach handlowych to błąd
Andrzej Faliński

Wiele sieci handlowych nie informuje na etykiecie, gdzie i przez kogo został wyprodukowany towar sprzedawany w sklepie. - Ten problem dotyczy marek własnych sprzedawanych w sieciach handlowych. Każda sieć ma swój system marek własnych i receptury ich produkcji. Jeżeli polska firma nie jest w stanie spełnić warunków sieci lub daje gorszą ofertę niż analogiczna firma na Węgrzech, Słowenii, w Niemczech, to sieć zamawia produkcję tam, bo firma jest transgraniczna - tłumaczy ekspert.

Jak dodaje, sieci handlują jakością po korzystnej cenie i chcą, by cała sława spływała na nich a nie na producentów. - Jest jeszcze trzeci powód. Na rynkach eksportowych takie marki jak Auchan, Tesco, Lidl, Carrefour to marki znane i doceniane. Jeśli na opakowaniu produktu podamy nazwę producenta np. Żywiec, to nic nie powie konsumentowi z Wielkiej Brytanii, a nazwa np. „Golden Line” tak – konsument zna tą nazwę i wie czego się spodziewać po tym produkcie - przyznaje Andrzej Faliński.

Z tego można wywnioskować, że dla polskich producentów sprzedaż pod marką własną sieci to także szansa by zaistnieć na rynku eksportowym, choć - jak przyznaje ekspert - nie buduje to ich własnej marki. 

Więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • yyy 2018-01-26 11:22:18
    Od pokoleń, każdy europejski kraj wspiera swoich lokalnych producentów w swoich rodzimych sieciach, a że sieci te rozlane są po całym świecie, to i u nas te ich sieci zapchane są ich rodzimymi produktami. Im trzeba to najpierw wytłumaczyć, aby nie unaradawiali swoich produktów w swoich sieciach na pozanarodowych lokalizacjach swoich sklepów - skoro już siedzą bez podatków w naszym kraju, to w zamian niech promują nasze marki. Unarodowiona polska marka z jakością udokumentowaną na poziomie ponadnarodowym, jest bardzo dobrym kierunkiem jej rozwoju i nawet ta nic nie mówiąca, po wypróbowaniu produktu przez konsumenta, zacznie przemawiać wykładniczo pod warunkiem, że konsument taką możliwość dostanie, a to już takie proste u nas nie jest i nad tym należałoby pochylić się, bo jest to realny problem, a nie nad nieunaradawianiem marek.
  • ges 2018-02-06 08:08:47
    Faliński to wieloletni błąd. brak słów. sprzedawczyk.
  • klient 2018-02-25 14:20:50
    W Lidlu na niektórych produktach nadal nie piszą danych producenta i kraju wytworzenia. A jak konsumentowi się coś stanie pod względem zdrowotnym, to Lidl będzie nam mydlił oczy? Boję się kupować w Lidlu produkty które nie mają kompletnych danych producenta!!!
  • Jarek 2018-03-16 22:07:53
    Matko Boska, jest takie powiedzenie ,, piłeś , nie siadaj za kółkiem \" . Teraz powinno się je zaktualizować ,, piłeś , nie pisz głupot publicznie \"

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.76.59
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.