Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Finalizacja sprzedaży Małpka SA. Za każdy sklep zapłacono 1,2 mln zł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 11-05-2015, 10:19
Finalizacja sprzedaży Małpka SA. Za każdy sklep zapłacono 1,2 mln zł
Za każdy sklep agencyjny Małpka Express nabywca zapłacił 1,2 mln zł

Czerwona Torebka SA poinformowała, że spełniła wszystkie warunki zawarte w przedwstępnej umowie sprzedaży Małpka SA, skutkiem czego jest finalizacja transakcji sprzedaży 100 proc. akcji funduszowi Forteam Investments Limited. Sieć 300 placówek (stan na koniec 2014 roku) została wyceniona na 362,3 mln zł, co oznacza, że cena zakupy każdej lokalizacji sieci, prowadzonej w formule agencyjnej wyniosła ok. 1,2 mln zł. Na przestrzeni ostatniego kwartału 2014 roku sieć Małpka Express zmalała o 50 placówek z 350 do 300 sklepów.

Realizacja transakcji uzależniona była m. in. od uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Małpka S.A. przez kupującego, uzyskania akceptacji wszystkich banków, z którymi sieć zawarła umowy kredytowe, a które takich zgód wymagały, oraz wydania zgód przez wszystkie statutowe organy sprzedającego.

- Od momentu przejęcia Małpka S.A. przez grupę handlową Czerwona Torebka sieć rozwinęła się z 90 do ponad 300 sklepów. Jesteśmy przekonani, że w rękach Forteam Investments Limited sieć Małpka Express stanie się liderem w swoim segmencie – mówi Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka S.A.

Grupa Handlowa Czerwona Torebka powstała w 2007r. i stanowi kontynuację działalności Mariusza Świtalskiego, twórcy sieci handlowych: Eurocash, Biedronka i Żabka. - Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach Małpka wywrze znaczący wpływ na polski handel – dodaje Ciszek.

Spółka poinformowała również, że pozyskany kapitał zainwestuje w pozostałe projekty prowadzone przez Grupę.

- Jesteśmy przekonani, że rozwijany przez naszą spółkę sklep internetowy Merlin.pl jest przyszłością handlu w naszym kraju. Sklep jest nieustannie rozwijany – rozszerzamy asortyment, inwestujemy w nowe rozwiązania logistyczne, które pozwolą nadal podnosić jakość obsługi klienta, testujemy nową, w pełni responsywną stronę internetową. Pozyskany ze sprzedaży sieci Małpka Express kapitał znacząco przyspieszy wdrożenie nowej, przełomowej strategii, która odmieni polski rynek e commerce – skomentował Ciszek.

Małpka Express to sieć sklepów typu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego. Pierwszy sklep sieci Małpka Express został otwarty w marcu 2012 roku. Dziś na terenie kraju działa ponad 300 placówek oferujących asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ponad 2500 indeksów. Są to m. in. artykuły spożywcze, słodycze, warzywa i owoce, alkohole i wyroby tytoniowe oraz prasa, chemia i kosmetyki.

W ostatnim czasie Grupa Czerwona Torebka poinformowała o zamknięciu projektu rozwoju dyskontów pod marką Dyskont Czerwona Torebka. Sieć zatrzymała się na liczbie 38 dyskontów, po tym jak stwierdziła, że konkurencja w tym segmencie jest zbyt silna.

Czytaj więcej na www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH