Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy FMCG coraz więcej wydają na programy lojalnościowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2014, 13:12

Prawie 40 proc. przedsiębiorstw z sektora FMCG prowadzi programy lojalnościowe dla kontrahentów, z roku na rok wydając na ten cel coraz większe kwoty. Firmy dostrzegają korzyści płynące z stosowania tego narzędzia wsparcia sprzedaży, w które inwestycja jest warta wydania każdej złotówki - bo lojalność kontrahentów w biznesie jest bezcenna.

Trudno byłoby dziś znaleźć firmę w sektorze FMCG, której nie zależy na lojalności konsumentów. Jednak myślenie marketerów czy trade marketerów coraz częściej wykracza poza finalnego klienta i obejmuje również partnerów biznesowych. Ich lojalności jest bowiem równie ważna - to właśnie od kontrahentów w dużym stopniu zależy poziom sprzedaży, sprawna dystrybucja i rotacja produktów na półce. W związku z tym podmioty z branży dóbr szybkozbywalnych proponują partnerom biznesowym programy lojalnościowe B2B, a na ich organizację przeznaczają coraz większe budżety.

Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w 2013 roku programy lojalnościowe B2B stosowało 38% firm z sektora FMCG. Średnio przeznaczały na ich organizację 480 tysięcy złotych, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Wydatki te uwzględniają również nagrody, które są jednym z najważniejszych czynników decydujących o udziale danej osoby w programie lojalnościowym. Dlatego tak ważny jest odpowiednio zbudowany i szeroki katalog możliwych do wyboru gratyfikacji oraz jego efektywna komunikacja. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, firmy z sektora FMCG w 2013 roku najchętniej stosowały nagrody rzeczowe, upusty i rabaty, kupony premiowe i karty przedpłacone, które w katalogach goszczą coraz dłużej. Z kart pre-paid co najmniej od dwóch lat korzysta już 54% podmiotów FMCG, podczas gdy w zeszłym roku było to 37%.

Nie tylko producentom z branży dóbr szybkozbywalnych zależy na wsparciu sprzedaży. Po programy lojalnościowe coraz chętniej sięgają także firmy z sektora handlowo-usługowego, który jest silnie powiązany z FMCG. Stosuje jej już 50% podmiotów reprezentujących handel i usługi, a kolejne myślą o dołączeniu do tego grona. W ubiegłym roku średni budżet przeznaczany na ten cel wyniósł prawie 500 tysięcy złotych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH