REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Firmy spożywcze zmieniają podejście do reklamy i marketingu

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-09-2015, 13:10
Firmy spożywcze zmieniają podejście do reklamy i marketingu
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności, fot. PFPŻ

Firmy przemysłu żywnościowego, dzięki tzw. samoregulacji zobowiązują się do prowadzenia odpowiedzialnego marketingu i reklamy skierowanej do dzieci – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

REKLAMA

Zauważył, że największe firmy branży spożywczej w Unii Europejskiej, odpowiadające za ponad 80 proc. wydatków na reklamę żywności i napojów w UE, podpisały deklarację EU Pledge ograniczającą reklamę produktów żywnościowych i napojów skierowaną do dzieci do lat 12, wspierając w ten sposób w całej Unii Europejskiej wysiłki rodziców mające na celu promowanie zdrowego stylu życia. W Polsce analogiczne zapisy zostały wdrożone do Kodeksu Etyki Reklamy. 

Ponadto, w dniu 29 października br. doszło do oficjalnego podpisania Porozumienia nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana. Sygnatariuszami porozumienia są przedstawiciele największych Nadawców telewizyjnych, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Porozumienie weszło w życie od 1 stycznia 2015 r.

- Zgodnie z postanowieniami Porozumienia, Nadawcy telewizyjni zobowiązują się, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyć reklamy oraz wskazania sponsorskie dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana. Trzonem samoregulacji nadawców są Kryteria Żywieniowych do samoregulacji dotyczącej reklamy żywności skierowanej do dzieci w wieku poniżej 12 roku życia w Polsce opracowane przez PFPŻ ZP przy współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia w 2013 r. Dokument ten zawiera kryteria umożliwiające ocenę produktów żywnościowych pod kątem spełniania przez nie wymogów samoregulacji – mówi Andrzej Gantner.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH