Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Food Show 2017: Handel wobec nowych trendów konsumenckich (pełna relacja)

Polacy deklarują chęć prozdrowotnego odżywiania, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w ich koszyku zakupowym; trend eko i bio jest widoczny i rosnący, ale to wciąż znikomy rynek; konsumenci lubią gotować, ale w większych miastach tempo życia jest szybsze, dlatego jest tam szansa na rozwój formatu sklepów convenience - to wnioski z debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się 16 marca podczas Food Show 2017.

Food Show 2017: Handel wobec nowych trendów konsumenckich (pełna relacja)
Debata "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", Food Show 2017. Fot. PTWP

– Uważam, że innowacje udoskonalają tradycje, chociaż mówi się czasem, że innowacja jest wrogiem tradycji, ponieważ wprowadza zmiany – mówił Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i szef firmy doradczej FMCG Business Consulting, który moderował debatę. Zastanawiał się, co będzie się działo w 2050 roku, w którym – według prognoz ekspertów – będzie na świecie prawie 10 mld ludności i w związku z tym mogą wystąpić problemy z ich wyżywieniem.

A jakie obecnie występują trendy konsumenckie i które z nich mogą się rozwinąć?

Świadomość konsumenta rośnie

– Można zauważyć zmiany w kierunku coraz większej świadomości konsumentów. Marki muszą się coraz bardziej starać, cena już przestała grać pierwszoplanową rolę – mówiła Małgorzata Begier, Zarządzająca Marką, !eatme, Cursor SA.

– Produkty powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – dodała.

Tłumaczyła, że do tego przyczyniły się same marki producenckie, które jakiś czas temu zaczęły informować, co to jest GMO, co to jest glumaminian sodu.

– Marki zaczęły napędzać budowanie samoświadomości konsumenta i ten trend według mnie będzie rósł. Konsumenci będą coraz częściej poszukiwać produktów jakościowych i potwierdzonych certyfikatami, będą analizować skład produktu. Widać też rosnący trend nabywania marek polskich. Marki szukają wytrychów, aby "zaczepiać się" o atrybuty prozdrowotne – wyjaśniała Małgorzata Begier.

Tłumaczyła, że jej firma spotyka się czasem z barierami w handlu. – Często dostajemy odpowiedzi od sieci handlowych, że np. budowanie lifestylowych okazji dla jajek jest bez sensu, ale my widzimy, że klienci tego potrzebują, nawet w przypadku takich podstawowych produktów jak przykładowo jajka – mówiła.

Trendy napędzane przez millenialsów

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie żywieniem prozdrowotnym, ale trzeba się zastanowić się, o czym tak naprawdę myśli osoba, która mówi, że się zdrowo odżywia i czy swoje myśli wprowadza w czyn – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    FMCG Business Consulting RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    Romana Drzewiecka RSS ALERT    /    Intermarché RSS ALERT    /    Małgorzata Begier RSS ALERT    /    !eatme RSS ALERT    /    Cursor SA RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    Food Show 2017 RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    Robert Krzak RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.