Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: Handel wobec nowych trendów konsumenckich (pełna relacja)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2017, 13:59
Food Show 2017: Handel wobec nowych trendów konsumenckich (pełna relacja)
Debata "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", Food Show 2017. Fot. PTWP

Polacy deklarują chęć prozdrowotnego odżywiania, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w ich koszyku zakupowym; trend eko i bio jest widoczny i rosnący, ale to wciąż znikomy rynek; konsumenci lubią gotować, ale w większych miastach tempo życia jest szybsze, dlatego jest tam szansa na rozwój formatu sklepów convenience - to wnioski z debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się 16 marca podczas Food Show 2017.

– Uważam, że innowacje udoskonalają tradycje, chociaż mówi się czasem, że innowacja jest wrogiem tradycji, ponieważ wprowadza zmiany – mówił Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i szef firmy doradczej FMCG Business Consulting, który moderował debatę. Zastanawiał się, co będzie się działo w 2050 roku, w którym – według prognoz ekspertów – będzie na świecie prawie 10 mld ludności i w związku z tym mogą wystąpić problemy z ich wyżywieniem.

A jakie obecnie występują trendy konsumenckie i które z nich mogą się rozwinąć?

Świadomość konsumenta rośnie

– Można zauważyć zmiany w kierunku coraz większej świadomości konsumentów. Marki muszą się coraz bardziej starać, cena już przestała grać pierwszoplanową rolę – mówiła Małgorzata Begier, Zarządzająca Marką, !eatme, Cursor SA.

– Produkty powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – dodała.

Tłumaczyła, że do tego przyczyniły się same marki producenckie, które jakiś czas temu zaczęły informować, co to jest GMO, co to jest glumaminian sodu.

– Marki zaczęły napędzać budowanie samoświadomości konsumenta i ten trend według mnie będzie rósł. Konsumenci będą coraz częściej poszukiwać produktów jakościowych i potwierdzonych certyfikatami, będą analizować skład produktu. Widać też rosnący trend nabywania marek polskich. Marki szukają wytrychów, aby "zaczepiać się" o atrybuty prozdrowotne – wyjaśniała Małgorzata Begier.

Tłumaczyła, że jej firma spotyka się czasem z barierami w handlu. – Często dostajemy odpowiedzi od sieci handlowych, że np. budowanie lifestylowych okazji dla jajek jest bez sensu, ale my widzimy, że klienci tego potrzebują, nawet w przypadku takich podstawowych produktów jak przykładowo jajka – mówiła.

Trendy napędzane przez millenialsów

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie żywieniem prozdrowotnym, ale trzeba się zastanowić się, o czym tak naprawdę myśli osoba, która mówi, że się zdrowo odżywia i czy swoje myśli wprowadza w czyn – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 622) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH