REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Food Show 2017: Media kreują trend na eko, ale to wciąż znikomy rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2017, 12:00
Food Show 2017: Media kreują trend na eko, ale to wciąż znikomy rynek
Prelegenci debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", Food Show 2017. Fot. PTWP

Marki muszą się coraz bardziej starać, ponieważ cena zaczyna powoli tracić swoją pierwszoplanową rolę; trend eko i bio jest widoczny i rosnący, ale to wciąż znikomy rynek; obecne trendy są napędzane przez millenialsów; Polacy deklarują chęć prozdrowotnego odżywiania, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w ich koszyku zakupowym - to wnioski z debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się podczas Food Show 2017.

REKLAMA

– Zauważam zmiany w kierunku coraz większej świadomości naszych konsumentów. Marki muszą się coraz bardziej starać, cena już przestała grać pierwszą rolę – mówiła Małgorzata Begier, Zarządzająca Marką, !eatme, Cursor SA.

– Produkty powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – dodała Małgorzata Begier.

Tłumaczyła, że do tego przyczyniły się same marki producenckie, które jakiś czas temu zaczęły informować, co to jest GMO, co to jest glumaminian sodu.

– Marki zaczęły napędzać budowanie samoświadomości konsumenta i ten trend według mnie będzie rósł. Konsumenci będą coraz częściej poszukiwać produktów jakościowych i potwierdzonych certyfikatami, będą analizować skład produktu. Widać też rosnący trend nabywania marek polskich. Marki szukają wytrychów, aby zaczepiać się o atrybuty prozdrowotne – wyjaśniała Małgorzata Begier.

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie zdrową żywotnością, ale trzeba się zastanowić się, co siedzi w głowie osoby, która mówi, że się zdrowo odżywia – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Tłumaczył, że jest bardzo duża dysproporcja między deklaracjami konsumentów na temat zdrowego odżywiają, a faktycznymi nawykami, co widać m.in. na przykładzie coraz większej liczby otyłych dzieci.

– W ostatnich latach dużo się zmieniło – półka z żywnością prozdrowotną zawsze funkcjonowała, ale 3-4 lata temu było na niej tylko kilka produktów, a obecnie świadomość konsumentów wzrasta i ta półka rośnie – mówiła Romana Drzewiecka, Team Leader Category, Management, Intermarché.

– Wpływa na to prasa, programy telewizyjne – to wszystko sprawia, że konsument szuka tych produktów, np. pyta o mąkę kasztanową czy olej kokosowy. Nasz sklep odpowiada na te zapytania i to się przekłada na poszerzenie tej półki – dodała.

– Jest kilka trendów w żywności. W wielu kategoriach marki przestają grać jakąkolwiek rolę. Dyskonty w coraz większym stopniu generują sprzedaż produktów marek własnych – mówił Robert Krzak prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł.

Jego zdaniem trend na eco i bio jest bardzo ograniczony, ponieważ jest to znikomy rynek. – Nie wyobrażam sobie produkcji artykułów ekologicznych na masową skalę. Tak samo nie sądzę, że rozwinie się sprzedaż świeżej żywności przez internet – mówił.

Dodał, że przykładowo w Amsterdamie jest sieć posiadająca trzy-cztery sklepów, które mają tylko i wyłącznie ekologiczne produkty. Ale nie jest tak, że ta sieć dynamicznie się rozwija – tłumaczył.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH