Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta (pełna relacja)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-03-2017, 09:37

Jak wypromować markę własną, jak tworzyć produkty z czystą etykietą, czego wymagają sieci handlowe i jakie oczekiwania mają konsumenci – nad tym kwestiami zastanawiali się uczestnicy panelu „Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta”, która odbyła się podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Uczestnicy debaty starali się odpowiedzieć na pytanie, jak radzić sobie na rynku, na którym coraz mocniej rozpychają się sieci handlowe ze swoimi markami własnymi i jak budować markę swoich produktów brandowych.

- Każdy z przetwórców zastanawia się jak konkurować z markami własnymi. My oczywiście również. Jawo pozycjonuje się jako produkty premium z górnej półki, a te są poza centrum zainteresowania marek własnych. Produkujemy tego typu produkty, ale kierujemy je do food serwisu, czyli do operatorów, dla których jakość i specyfikacja produktu ma dużo większe znaczenie niż tylko cena – mówiła Renata Kasprzycka, prezes zarządu spółki JAWO

Bogdan Twardowski, prezes spółki Madej Wróbel, podkreślił siłę kategorii wędlin w koszyku zakupowym polskich gospodarstw domowych. – Nasza firma jest znana przede wszystkim z produkcji kiełbas, a Polacy kochają ten produkt. Co trzeci kilogram spożywanych wędlin to kiełbasy. Cztery lata temu postanowiliśmy jeszcze mocniej zainwestować w tę kategorię m.in. poprzez działania promocyjne BTL i ATL. Dzięki temu naszymi produktami zainteresowały się prawie wszystkie sieci handlowe – wyjaśnił prezes.

Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał mówił, że jego firma ma w swoim portfolio dwa segmenty marki własnej: markę nisko cenową, ale dobrą jakościowo (sieć posiada program "Nice Price", w którym cena danego produktu musi być co najmniej o 1 gr niższa od konkurencji) oraz markę premium, obejmującą mniej produktów, ale za to bardzo wysokiej jakości. Prezes Specjału zaznaczył, że w przypadku marki własnej bardzo ważna jest regionalizacja sprzedaży i badanie, jakie marki sprzedają się w danym regionie. Ważne jest, aby nie rywalizować za wszelką cenę z produktami, które na danym terytorium po prostu świetnie się sprzedają.

Firma Specjał prowadzi również program szkoleniowy „Uniwersytet Przedsiębiorczości” za pomocą którego wspiera swoich franczyzobiorców w kreowaniu marek. - Uczymy naszych partnerów jak kategoryzować i eksponować marki, jak podawać cenę i obsługiwać klienta, ale i tutaj bierzemy pod uwagę regionalizację – podkreślał uczestnik debaty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH