Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" (pełna relacja)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 18:41
Food Show 2018:
Uczestnicy debaty "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018, fot. PTWP

Polski rynek FMCG i HoReCa powoli, ale nieubłaganie otwiera się na nowoczesne technologie zakupowe. Barierą nie jest technologia, a w większości przyzwyczajenia. Z kolei wpływ zakazu handlu w niedziele na sektor handlu i gastronomii bywa przeceniany. Z pewnością w strukturze handlu wywoła on przesunięcia na korzyść e-commerce, ale do wyciągnięcia poważniejszych wniosków potrzeba czasu - to główne wnioski płynące z debaty "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.

W pierwszej części debaty dotyczyła wpływu nowoczesnych technologii za zakresu digitalizacji i cyfryzacji na sektory FMCG i HoReCa.

Radosław Czapnik, prezes zarządu, Kompania eCommerce Sp. z o.o. (RegioHurt.pl) przyznał, że nie jest łatwo przekonać do wejścia na platformę online firmy spożywcze, które nigdy wcześniej nie sprzedawały swoich produktów w sieci.

- Teraz jest nam zdecydowanie łatwiej, bo możemy pochwalić się liczbami, Excelem i on już wygląda dobrze. Natomiast pewnym momencie zauważyliśmy, że platforma jest bardzo dobrym miejscem do generowania leadów. Na Pyszne.pl klient końcowy zamawia 2-3 pizze, ewentualnie 10 jak jest impreza. U nas mamy zapytania o 50 ton masła, a bywają wolumeny przekraczające 500 ton z Afryki, Bliskiego Wschodu np. mleko w proszku. Taki lead trafia do producenta, a Mlekovita czy Kinga Pienińska korzystają z tego. Ubolewamy nad tym, że nie mamy masy, która pozwoliłaby dostarczyć pełen asortyment np. do gastronomii. Natomiast e-commerce w branży spożywczej ma duże perspektywy Cały czas pracujemy nad tym żeby powiększać portfolio producentów. Założeniem platformy było połączenie producentów produktów spożywczych z użytkownikami, którymi jest biznes: sektor HoReCa, instytucje publiczne: szkoły, przedszkola, urzędy miasta, jak również przemysł - dodał.

Tomasz Idzik, zastępca dyrektora handlowego, Weindich Sp. J, przyznaje, że choć firma Weindich sprzedaje oferowane przez siebie produkty i rozwiązania także w internecie, w przypadku bardziej zaawansowanych urządzeń, wielu odbiorców wymaga dodatkowych, osobistych konsultacji.

- Odbiorcy często są zainteresowani dalszą informacją i konsultacją na temat konkretnych rozwiązań. Obserwujemy dziś ogromny postęp technologiczny związany z urządzeniami, które promujemy i sprzedajemy. Można je zaprogramować i obsługiwać z telefonu, tabletu, z poziomu komputera czy poprzez panel na urządzeniu. Przykładem jest oferowany przez nas piec konwekcyjno-parowy, gdzie sam panel umożliwia bardzo rozbudowane funkcje zaprogramowania urządzenia, które są powtarzalne, możemy je spersonalizować i mamy pewność powtarzalności czynności, które chcemy wykonać. Podczas jednej z debat na Food Show 2018 słyszałem jak jeden z prelegentów opowiadał, że młodzi ludzie rozpoczynający pracę w kuchni muszą dostać tutorial, w którym trzeba rozpisać jak przygotowuje się kanapkę i zapewnić ich, że ta kolejność jest nieprzypadkowa. We wspomnianym piecu mamy właśnie zaprogramowany pewien cykl, więc jest to w pewnym sensie odpowiedź na potrzeby młodego pokolenia - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH