Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" (pełna relacja)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 18:41
Food Show 2018:
Uczestnicy debaty "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018, fot. PTWP

Polski rynek FMCG i HoReCa powoli, ale nieubłaganie otwiera się na nowoczesne technologie zakupowe. Barierą nie jest technologia, a w większości przyzwyczajenia. Z kolei wpływ zakazu handlu w niedziele na sektor handlu i gastronomii bywa przeceniany. Z pewnością w strukturze handlu wywoła on przesunięcia na korzyść e-commerce, ale do wyciągnięcia poważniejszych wniosków potrzeba czasu - to główne wnioski płynące z debaty "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.

W pierwszej części debaty dotyczyła wpływu nowoczesnych technologii za zakresu digitalizacji i cyfryzacji na sektory FMCG i HoReCa.

Radosław Czapnik, prezes zarządu, Kompania eCommerce Sp. z o.o. (RegioHurt.pl) przyznał, że nie jest łatwo przekonać do wejścia na platformę online firmy spożywcze, które nigdy wcześniej nie sprzedawały swoich produktów w sieci.

- Teraz jest nam zdecydowanie łatwiej, bo możemy pochwalić się liczbami, Excelem i on już wygląda dobrze. Natomiast pewnym momencie zauważyliśmy, że platforma jest bardzo dobrym miejscem do generowania leadów. Na Pyszne.pl klient końcowy zamawia 2-3 pizze, ewentualnie 10 jak jest impreza. U nas mamy zapytania o 50 ton masła, a bywają wolumeny przekraczające 500 ton z Afryki, Bliskiego Wschodu np. mleko w proszku. Taki lead trafia do producenta, a Mlekovita czy Kinga Pienińska korzystają z tego. Ubolewamy nad tym, że nie mamy masy, która pozwoliłaby dostarczyć pełen asortyment np. do gastronomii. Natomiast e-commerce w branży spożywczej ma duże perspektywy Cały czas pracujemy nad tym żeby powiększać portfolio producentów. Założeniem platformy było połączenie producentów produktów spożywczych z użytkownikami, którymi jest biznes: sektor HoReCa, instytucje publiczne: szkoły, przedszkola, urzędy miasta, jak również przemysł - dodał.

Tomasz Idzik, zastępca dyrektora handlowego, Weindich Sp. J, przyznaje, że choć firma Weindich sprzedaje oferowane przez siebie produkty i rozwiązania także w internecie, w przypadku bardziej zaawansowanych urządzeń, wielu odbiorców wymaga dodatkowych, osobistych konsultacji.

- Odbiorcy często są zainteresowani dalszą informacją i konsultacją na temat konkretnych rozwiązań. Obserwujemy dziś ogromny postęp technologiczny związany z urządzeniami, które promujemy i sprzedajemy. Można je zaprogramować i obsługiwać z telefonu, tabletu, z poziomu komputera czy poprzez panel na urządzeniu. Przykładem jest oferowany przez nas piec konwekcyjno-parowy, gdzie sam panel umożliwia bardzo rozbudowane funkcje zaprogramowania urządzenia, które są powtarzalne, możemy je spersonalizować i mamy pewność powtarzalności czynności, które chcemy wykonać. Podczas jednej z debat na Food Show 2018 słyszałem jak jeden z prelegentów opowiadał, że młodzi ludzie rozpoczynający pracę w kuchni muszą dostać tutorial, w którym trzeba rozpisać jak przygotowuje się kanapkę i zapewnić ich, że ta kolejność jest nieprzypadkowa. We wspomnianym piecu mamy właśnie zaprogramowany pewien cykl, więc jest to w pewnym sensie odpowiedź na potrzeby młodego pokolenia - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.