Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Przyszłość handlu to inteligentne półki i wózki sklepowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 15:22
Food Show 2018: Przyszłość handlu to inteligentne półki i wózki sklepowe
Piotr Kraśnicki, kierownik sprzedaży, członek zarządu, Modern-Expo SA, fot. PTWP

- W opracowywanym przez nas projekcie inteligentnego wózka sklepowego możemy pochwalić się skutecznością rozpoznawania produktów na poziomie 94-95 proc. W momencie gdy dojdziemy do 98-99 proc. mamy już dwie międzynarodowe sieci handlowe, które chcą przetestować to rozwiązanie w swoich sklepach - mówił Piotr Kraśnicki, kierownik sprzedaży, członek zarządu, Modern-Expo SA podczas debaty tematycznej "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.

Piotr Kraśnicki zaznaczył, że firma Modern-Expo stara się nadążyć za skokiem technologicznym w branży FMCG i przygotować takie rozwiązania dla swoich klientów, które pomogą im pozostać liderami w branżach, w których funkcjonują.

- W naszej ofercie mamy półki inteligentne, które pomagają zarządzać stanem magazynowym produktów, które się na takiej półce znajdują. Odpowiednio sprzężone z systemem informatycznym półki pozwalają zarządzać całym sklepem. Możemy bez przechodzenia przed regał zobaczyć czego na nim brakuje. Prowadzimy także zaawansowane prace nad inteligentnym wózkiem, który jest jednocześnie kasą. Jest to podobna koncepcja jak w sklepie Amazon Go. Klient z kartą lojalnościową loguje się przed wejściem, pobiera wózek, który jest w taki sposób zinformatyzowany, że chodząc po sklepie używamy go nie tylko do wkładania produktów, ale również posiada sprzężoną kasę, wbudowany czytnik kodów kreskowych i kamerę. Jeśli wkładamy do środka np. butelkę, kamera rejestruje to, przez co system uczy się. Pozwala to zautomatyzować cały proces sprzedażowy - dodał.

Kraśnicki uzupełnia, że w sklepie z inteligentnymi wózkami nie ma potrzeby zatrudniania kasjerów.

- Do karty lojalnościowej, która jest identyfikowana w momencie wejścia i wyjścia ze sklepu, podpięta jest karta kredytowa. Wózek rozpoznaje, co zostało do niego włożone. Kiedy klient przejeżdża przez bramki wszystko jest zczytywane i następuje płatność kartą. Możemy pochwalić się skutecznością rozpoznawania produktów na poziomie 94-95 proc. W momencie gdy dojdziemy do 98-99 proc. mamy dwie międzynarodowe sieci handlowe, które chcą to przetestować w swoim sklepie - dodał.

W części dyskusji poświęconej zakazowi handlu w niedziele członek zarządu firmy Modern-Expo przyznał, że patrzy na debatę wokół tego tematu z przymrużeniem oka.

- Przypomina mi się sytuacja z przejściem z 1999 roku na 2000 r. Wszyscy wieszczyli wielki kryzys, a nic się nie stało, żyjemy dalej. Podobnie jest teraz. Obserwowaliśmy wielki show w mediach i jakoś nie mamy zamieszek, wszyscy żyjemy dalej. Sieci się uczą, my też się uczymy, próbujemy sugerować sieciom w jaki sposób można ten zakaz handlu obchodzić. Mamy w ofercie produkt, który za tymi zmianami nadąża. Są to terminale paczkowe FreshBox, które służą do dostaw produktów ze sklepów a potencjalnie także od restauracji. FreshBox przypomina tradycyjne paczkomaty z tą różnicą, że w naszych terminalach oferujemy chłodzenie i podgrzewanie. Tak więc bez problemu można dostarczyć produkty świeże ze sklepu internetowego, a jeśli terminal znajduje się przed sklepem czy na osiedlu, możemy o dowolnej porze odebrać produkty. Największe sieci handlowe mocno inwestują w omnichannel. Efekt będzie taki, że sprzedaż przez internet bardzo wzrośnie. Zakładamy, że w ciągu najbliższych lat będzie to dwukrotny wzrost w porównaniu ze stanem dzisiejszym - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.