Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Francja: po produkty bio do sklepów Carrefour i Leclerc

Blisko 88 proc.Francuzów deklaruje okazjonalne spożycie artykułów bio, wśród nich 33 proc. robi ekologiczne zakupy przynajmniej raz w tygodniu. Produkty bio najczęściej kupowane są w super- i hipermarketach (74,2 proc.), udział wyspecjalizowanych sklepów jest znacznie mniejszy (37,8 proc.), niemniej mają one znacznie słabiej rozwiniętą sieć sprzedaży - podaje WPHI.


Autor: Zespół WPHI na podstawie: Libre Service Actualités (LSA), raportu Agence Bio oraz źródeł własnych/za dlahandlu.pl
Data: 17-05-2016, 11:07

W kategorii dużych sklepów Carrefour i Leclerc dystansują rywali, przyciągając odpowiednio 41 proc. i 39 proc. konsumentów. Dalej są to: Auchan (24 proc.), Intermarche (22 proc.), Super U, Hiper U (19 proc.), Lidl (16 proc.).

Segment sklepów specjalistycznych należy do marki Biocoop, w której zaopatruje się 26 proc. klientów. Na kolejnych miejscach plasują się La Vie Claire (17 proc.) i Naturalia (11 proc.).

Na rynku jest miejsce dla wszystkich kanałów dystrybucji, od hipermarketów, poprzez producentów i specjalistów, aż po drobnych sprzedawców. Wszystkie te punkty sprzedaży uzupełniają się wzajemnie i mają pozytywny wpływ na wielkość sprzedaży, czego mogłyby pozazdrościć inne sektory gospodarki.
Wartość rynku produktów bio wyniosła w 2015 roku 5,5 mld euro, czego ponad 500 milionów euro wygenerowały trzy grupy produktów: mleko (228,6 mln euro), jajka (201,5 mln) i soki owocowe (116,2 mln). Pozostałe kategorie nie przekraczają 100 milionów przychodów, niemniej notują one dużą dynamikę wzrostu jak np. łosoś wędzony (+18,8 proc.), mięso mielone (+17,6 proc.), produkty zbożowe (+17 proc.) oraz szynka gotowana (+14,8 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkty Bio RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Leclerc RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.