Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Franczyza coraz popularniejsza

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-12-2014, 08:23

W Polsce na zasadzie franczyzy działa już ponad 60 tys. firm i liczba ta stale rośnie. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się te systemy franczyzowe, które nie wymagają dużych nakładów inwestycyjnych oraz oferują szybki okres zwrotu.

Rosnąca popularność systemu franczyzowego wynika przede wszystkim z tego, iż umożliwia franczyzobiorcy działanie pod znaną na rynku marką franczyzodawcy, wg określonych przez niego i sprawdzonych zasad. Dodatkowo, młode firmy mają dostęp do cennego know-how. Sektorem, w którym taki model prowadzenia biznesu cieszył się do tej pory największą popularnością, był handel. Jednak koszt uruchomienia takiej działalności w systemie franczyzowym jest dosyć wysoki.

Dlatego franczyzobiorcy coraz częściej decydują się na prowadzenie firm usługowych, które w praktyce wymagają mniejszych nakładów kapitału. Tu największą popularnością cieszy się edukacja, usługi dla firm (B2B) oraz pośrednictwo finansowe. Duże znaczenie kosztu uruchomienia nowej firmy potwierdzają także badania.

Według serwisu "Franczyza w Polsce" znaczna część respondentów zwraca uwagę na okres zwrotu takiej inwestycji. Aż 60 proc. z nich oczekuje, że potrwa on maksymalnie do 18 miesięcy, z czego ponad połowa chciałaby aby było to od 6 m-cy do roku. Jednak w praktyce biznesowej czas ten przyjmuje się średnio na 2 do 3 lat. Co ciekawe, w niektórych przypadkach nawet 5 lat, nie jest niczym nadzwyczajnym. Jednak taki czas zwrotu inwestycji jest w stanie zaakceptować tylko 8,1 proc. badanych.

Założenie firmy w systemie franczyzowym nie różni się zasadniczo od uruchomienia klasycznej działalności gospodarczej. - Tutaj również są potrzebne odpowiednie zezwolenia czy koncesje, jeśli wymaga tego specyfika danej branży. Na długość załatwiania wszystkich formalności wpływ ma również sam franczyzodawca - wyjaśnia Paweł Słowiakowski z LepszaOferta.pl, firmy działającej m.in. jako franczyzodawca. Przykładowo, czas potrzebny na dołączenie do popularnej sieci fast food może wynieść nawet 16 miesięcy. Ponadto, według badań Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, Polacy są najbardziej zainteresowani systemami, które nie wymagają od nich zbyt dużych inwestycji. Trzy czwarte ankietowanych stwierdziło, że wkład własny nie powinien wynosić więcej niż 70 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mekon 25-01-2015, 02:03:
Franczyza i inne systemy partnerskie np. dla branży finansowej dają całkiem nowe możliwości. W średniej wielkości miasteczkach, gdzie może nie wszystkim bankom opłaca się zakładać swoje oddziały, doradztwa (typu Idei Expert) poradzą sobie znacznie lepiej, multiplikując ofertę banków. A zapotrzebowanie na raty czy np. leasing jest wszędzie, niezależnie od wielkości miejscowości.
  • kargul 31-12-2014, 12:19:
ostatnio zauwazylem trend, żen serwisy internetowe np. lepszaoferta pl chcą wyjść do klientów offline i też mają franczyzę dla drobnych przedsiębiorców. a mówi się że przyszłość jest online. niezupełnie

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH