REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Fresh24.pl planuje umocnienie pozycji rynkowej, oraz poszerzenie działalności

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 17-11-2010, 12:10

W pierwszym etapie rozwoju fresh24.pl planuje umocnienie pozycji rynkowej na warszawskim rynku e-grocery oraz jak najszybsze osiągnięcie progu rentowności. Firma szacuje, że w 2014 r. zdobędzie od 5 do 15 proc. warszawskiego rynku supermarketów online. W kolejnym etapie fresh24.pl rozszerzy swoją działalność o co najmniej jeden region w Polsce. Wybór regionu będzie uzależniony od wyników analizy demograficznej i logistycznej.

REKLAMA

- Firma zamierza sfinansować ekspansję geograficzną w Polsce z gotówkowych nadwyżek operacyjnych z działalności w aglomeracji warszawskiej. Nie jest jednak wykluczona decyzja o kolejnej emisji akcji w celu częściowego bądź pełnego sfinansowania planów ekspansji - deklaruje Tomasz Trojanowski, prezes Fresh24.pl.

Spółka w średnim i długim okresie rozpatruje również możliwość ekspansji zagranicznej do wybranych miast spełniających kryteria logistyczno-demograficzne. Firma planuje osiągnąć próg rentowności po 3,5 roku od rozpoczęcia działalności operacyjnej. Spółka chce pozyskać z NewConnect ok. 4 mln zł i planuje wykorzystać wpływy z emisji akcji na sfinansowanie kapitału obrotowego oraz modernizację operacji magazynowej, sfinansowanie kampanii marketingowych, nakładów na doskonalenie aplikacji IT i refinansowanie
działalności.

W ciągu roku działalności we Fresh24.pl zarejestrowało się ponad 4,4 tys. klientów, a ich liczba rośnie średniomiesięcznie o kolejne 20 proc. Sprzedaż za 6 miesięcy 2010 roku ponad dwukrotnie przewyższała przychody z drugiej połowy roku 2009.

Według szacunków Fresh24.pl, rynek e-grocery w Polsce w ciągu następnych 5 lat powinien wzrosnąć do poziomu minimum 450 milionów zł. i maksimum 1,7 miliarda zł. Przy dość konserwatywnym założeniu średniorocznej stopy wzrostu e-grocery na poziomie 20 proc. i wartości rynku w roku 2009 na poziomie 150 milionów zł., segment ten osiągnąłby w roku 2014 wielkość około 450 mln zł. Przy założeniu, że po 7 latach działalności na polskim rynku udział e-grocery w wartości sprzedaży detalicznej wyniesie 0,7 proc. i wartość sprzedaży detalicznej będzie rosnąć w średniorocznym tempie 2 proc., to branża e-grocery w roku 2014 osiągnęłaby poziom ponad 1,7 miliarda zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH