Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Frisco.pl: rynek e-grocery cieszy się rosnącym zainteresowaniem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2016, 14:30
Frisco.pl: rynek e-grocery cieszy się rosnącym zainteresowaniem
Fot. Shutterstock

58 proc. polskich konsumentów na duże zakupy spożywcze w hipermarketach traci nawet do 3 godzin tygodniowo, dlatego coraz częściej wybierają szybkie i wygodne kupowanie w sieci. Według danych supermarketu online Frisco.pl za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł. Jakie produkty wybierali najczęściej?

Kupowanie online odzieży, elektroniki czy książek jest już zjawiskiem powszechnym. Natomiast wciąż dla wielu osób zakup produktów spożywczych przez Internet stanowi pewną barierę. Jednak jak pokazuje analiza porównawcza zamówień we Frisco.pl z pierwszej połowy 2016 roku z analogicznym okresem w roku 2015, rynek e-grocery cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Klienci coraz bardziej przekonują się do robienia zakupów spożywczych przez Internet i zyskują do nich zaufanie, czego wynikiem jest coraz większy udział sprzedaży owoców, warzyw czy innych produktów świeżych, jak mięso czy sery.

Koszyk większy i tańszy

W pierwszym półroczu 2016 roku przeciętny konsument wydał na zakupy we Frisco.pl ok. 250 zł, co jest kwotą nieco mniejszą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tymczasem, średnia liczba produktów w jednym zamówieniu w 2016 roku wzrosła o średnio 6 proc. 

- Niższa wartość koszyka w pierwszej połowie 2016 roku w porównaniu z 2015, przy większej liczbie produktów, wynika ze zmiany polityki cenowej, jaką wprowadziliśmy w październiku 2015 roku – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.

– Obniżyliśmy ceny, które obecnie kształtują się na poziomie hipermarketów czy dyskontów, więc nasi klienci nie muszą wybierać między wygodnym zamawianiem w sieci, a czasochłonnymi zakupami w sklepach stacjonarnych. Kupowanie produtków spożywczych online nie oznacza już dodatkowego płacenia za wygodę, gdyż istnieje opcja darmowej dostawy. Oferujemy zarówno niską cenę oraz oszczędność czasu, a jednocześnie produkty najwyższej jakości - dodaje. 

Rosnące zaufanie do świeżych produktów

Polacy przekonują się do wysokiej jakości produktów kupowanych online i coraz częściej wybierają artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa. W 2015 roku 63 proc. koszyków, zawierało te produkty, natomiast obecnie już 71 proc. . W pierwszym półroczu 2016 największą popularnością cieszyły się cytryny i banany, z warzyw najczęściej wybierano czerwoną paprykę. Jednocześnie te artykuły znalazły się w Top 5 najczęściej kupowanych produktów. Średnie wydatki na owoce i warzywa przypadające na jeden koszyk wzrosły o blisko 15 proc. w 2016 roku. Podobny wzrost widać w kategorii świeża żywność (mięso, nabiał). Klienci coraz bardziej przekonują się do świeżych produktów dostarczanych bezpośrednio od dostawców pod indywidualne zamówienia. To unikalne rozwiązanie na rynku dostępne jest wyłącznie we Frisco.pl. W pierwszej połowie 2016 roku produkty z kategorii świeża żywność znalazły się w 81 proc. koszyków, kiedy jeszcze rok temu odsetek ten wynosił 71 proc. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.