Frisco testuje kolejną nowinkę technologiczną
Frisco.pl otwiera sklepy firmowe w metrze wyposażone w nowoczesne beacony. Na ścianach stacji Centrum pojawiły się plakaty z artykułami pięciu znanych producentów. W efekcie korzystając z urządzeń mobilnych można z nich zamówić produkty takich marek jak A.Blikle, Putka, Wierzejki, Bukat czy Pampers - z dostawą do domu. Przy każdym wirtualnym supermarkecie zainstalowany został mały nadajnik, tzw. beacon. Komunikuje się on ze znajdującymi się w pobliżu smartfonami, na których uruchomiono najnowszą aplikację Frisco i wysyła mobilny kupon na zakupy. Za pomocą takiego telefonu można od razu zrobić zakupy ze sklepów firmowych w metrze i skorzystać z pełnej oferty Frisco.pl. Równolegle sklepy firmowe uruchomione zostaną na stronie Frisco.pl.
- Na rynku co jakiś czas pojawiają się nowe rozwiązania, więc we Frisco chętnie z nich korzystamy. Tym razem zdecydowaliśmy się wypróbować kolejną technologiczną nowinkę - beacony i przetestować ich działanie. W efekcie jako pierwszy e-supermarket w Polsce we współpracy ze znanymi producentami uruchomiliśmy firmowe sklepy w metrze, które wyposażone zostały w te nadajniki. Liczymy, że pomogą nam one przekonać jeszcze więcej warszawiaków, że codzienne zakupy w sieci mogą być wygodne, a przy tym atrakcyjne cenowo - mówi Jakub Milewski, e-commerce manager Frisco.pl.
Każdy plakat w metrze to oddzielny wirtualny supermarket z asortymentem konkretnego producenta. Na stacji Centrum obecnie działa więc piekarnia z produktami Putka czy cukiernia ze słodkościami A.Blikle. Ponadto, z grafik można zamówić również owoce i warzywa z hurtowni Bukat, wędliny z firmy Wierzejki czy miesięczny zapas pieluszek Pampers. By wybrany artykuł trafił do koszyka, wystarczy zeskanować jego kod kreskowy z plakatu przy pomocy smartfona lub wykonać jego zdjęcie korzystając z funkcji Smart Scan. Zostanie on zapamiętany w aplikacji, dzięki czemu zakupy będzie można dokończyć na przykład w domu.
- Mobilne rozwiązania stwarzają możliwość robienia zakupów praktycznie bez ograniczeń. Dzięki nim dziś właściwie z każdego miejsca można zamówić potrzebne produkty z dostawą do domu. Wystarczy odpowiednie urządzenie oraz dostęp do internetu - dodaje Grzegorz Bielecki, wiceprezes Frisco.pl.
Zainstalowane przy grafikach w metrze beacony nadają sygnały radiowe korzystając z technologii Bluetooth 4.0. Docierają one do smartfonów znajdujących się w pobliżu plakatu, by przesłać mobilny bon na zakupy we Frisco z 10-procentową zniżką na produkty danej marki. W ten sposób stojąc przykładowo przy grafice z wypiekami A.Blikle można otrzymać rabat na słodycze tej cukierni do wykorzystania we Frisco. Beacony komunikują się ze smarfonami działającymi w systememie Android od 4.3 wzwyż, a wkrótce również z urządzeniami iPhone, iPad oraz iPad Mini. By dostać kupon, trzeba mieć uruchomioną usługę lokalizacji w telefonie oraz aktualną aplikację Frisco.pl, która potrzebna jest także do robienia zakupów w metrze. Można ją pobrać w Google Play (dla urządzeń z systemem Android) bądź też skanując kod QR z grafik zamieszczonych na stacji Centrum. W najbliższych dniach będzie dostępna również w App Store (dla iPhone'ów).

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!