REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH 2015: Rynek dystrybucji na progu zmian (pełna relacja)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 09-11-2015, 10:53
FRSiH 2015: Rynek dystrybucji na progu zmian (pełna relacja)
Debata "Rynek dystrybucji na progu zmian"

O zmianach na rynku handlu hurtowego, kreatywności i strategiach działania funkcjonujących na nim podmiotów oraz konieczności stworzenia platformy dyskusyjnej dla jego uczestników rozmawiali paneliści sesji „Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy” podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Debatę rozpoczęła prezentacja Urszuli Kłosiewicz-Góreckiej z Zakładu Rynku Usług, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, która scharakteryzowała rynek hurtowy w Polsce.

- Liczba przedsiębiorstw hurtowych wynosi obecnie około 268 tys., czyli ponad 27 proc. podmiotów handlowych, z których około 16 proc. to hurtownie spożywcze. Przedsiębiorstwa te działają w bardzo silnej konkurencji, zarówno miedzy sobą, jak i na poziomie różnych formatów. Konkurują także z sieciami handlowymi, które tworzą własne centra dystrybucyjne i omijają hurtownie w dostawach. Coraz mniej jest także  na rynku małych sklepów, czyli głównych odbiorców hurtowni - mówiła Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Jej zdaniem handel hurtowy nadal jest rozdrobniony, ale zachodzą pozytywne zmiany. - Większość obrotów w handlu hurtowym realizują małe i średnie przedsiębiorstwa. W detalu jest odwrotnie. Mikro i małe firmy hurtowe najszybciej reagują na zmiany na rynku - mówiła ekspertka.

Podkreśliła również, że handel hurtowy to przede wszystkim magazyny i transport. – Zmniejsza się liczba przedsiębiorstw, które mają tylko jeden magazyn, a rośnie dynamicznie grupa tych, które mają więcej takich przestrzeni. To naturalne, bo dla małych hurtowni szansą jest integracja przedsiębiorstw. Szansą jest także wzrost liczby sklepów specjalistycznych - trzeba się specjalizować w oparciu o aktualne trendy związane m.in. ze zdrową żywnością. Motorem rozwoju dla małych firm będzie również dynamiczna ekspansja sklepów convenience  - uważa Kłosiewicz-Górecka.

Oprócz mikro i małych hurtowni ekspertka wyróżniła również tzw. hurtownie aktywne, samoobsługowe (cash&carry) oraz obsługujące handel elektroniczny (e-handel). - Hurtownie aktywne to bardzo zróżnicowana grupa firm, które powinny rozwijać usługi, konsolidować się i budować silne relacje z detalem zwłaszcza w obliczu rozwoju sieci franczyzowych. Firmy te powinny inwestować w logistykę, czyli obniżyć koszty magazynowania i transportu - mówiła.

Hurtownie samoobsługowe to przede wszystkim Eurocash, Makro oraz Selgros. - Lider, czyli Eurocash, połączył cash&cary z rozwojem sieci franczyzowych, zapewniając większą konkurencyjność małym i średnim sklepom. Szansą dla tego typu hurtowni jest także zaopatrywanie sektora horeca i włączanie się w obszar konsolidacji.  Dla hurtowni obsługujących handel internetowy najważniejsza jest sprawna logistyka. Ma ona kluczowe znacznie zwłaszcza przy żywności. Wzrośnie też zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe - dodała panelistka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH