REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH 2016: Jakość logistyki w e-commerce jest ważniejsza niż w handlu tradycyjnym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 21:37
FRSiH 2016: Jakość logistyki w e-commerce jest ważniejsza niż w handlu tradycyjnym
Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu Ruch SA, fot. PTWP

- Logistyka w e-commerce jest inna niż w sklepie tradycyjnym. Tam gdy klient przychodzi i dokonuje zakupu, procesy logistyczne już się zakończyły, a jego zadowolenie z logistyki nie jest tak istotne. Natomiast w e-commerce, gdy klient dokonuje zakupu na stronie czy poprzez aplikację, procesy logistyczne dopiero się zaczynają - mówił Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu Ruch SA podczas sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

Ruch jest nie tylko najstarszą firmą logistyczną na polskim rynku, ale także jedną z największych jeśli chodzi o zasięg operacji.

- Codziennie rano w każdym miejscu w Polsce jest kierowca Ruchu, który dowozi świeżą prasę, do kiosków i innych sklepów osiedlowych. To bardzo szybka logistyka, która musi zagwarantować, że produkt zostanie dostarczony zanim sklep zostanie otwarty - dodał.

Stolarczyk przyznaje, że ważnym celem rozwoju Ruch SA jest e-commerce.

- Chcemy zainwestować w e-commerce i stać się tam marką usługową. Uznaliśmy, że mamy do tego kompetencje oraz rozpoznawalną i zaufaną markę. To dobry fundament. Zdajemy sobie sprawę, że logistyka w e-commerce jest inna niż w sklepie tradycyjnym. Tam gdy klient przychodzi i dokonuje zakupu, procesy logistyczne już się zakończyły, a jego zadowolenie z logistyki nie jest tak istotne. Dopiero w e-commerce, gdy klient dokonuje zakupu na stronie czy poprzez aplikację, procesy logistyczne się zaczynają. Odbywa się kompletacja z magazynu, pakowanie, planowana dostawa do klienta, odbiór w punkcie czy w domu. Wszystkie te procesy musimy wykonać bardzo szybko, sprawnie i tanio, a do tego zadbać żeby towar nie zginął po drodze. Oczekiwanie konsumenta co do jakości jest tu dużo ważniejsze niż w tradycyjnym handlu - dodał.

Czołową usługą logistyczną dla e-commerce realizowaną przez Ruch SA jest "Paczka w Ruchu".

- To usługa, która polega na możliwości odbioru przesyłki w jednym z 3 tys. kiosków lub sklepów osiedlowych. Naszym celem jest żeby w każdej gminie w Polsce był przynajmniej jeden punkt, w którym można odebrać paczkę, zwrócić ją i za nią zapłacić. Drugi obszar to obsługa magazynowa sklepów e-commerce. Obsługujemy takich klientów jak CDP.pl. Gdy klient zamawia towar w sklepie, część znajduje się u nas w magazynie, część zamawiamy od dostawców naszego klienta. Kompletujemy zamówienie, pakujemy do jednej przesyłki lub do kilku. Rozwijamy również logistykę zwrotu. Jeżeli konsumenci mają potrzebę zwrócenia towaru, umożliwiamy to w naszych sklepach, ale uruchomiliśmy również procesy związane z kontrolą jakości oraz potwierdzeniem płatności - dodał.

Zapytany o działania omnichannel Stolarczyk przyznał, że w tym kanale kluczowe jest zbudowanie jednolitego języka rozmowy z klientem.

- Omnichannel to oplatanie klienta siecią i docieranie z informacjami o produkcie poprzez rozmowę w oparciu o sieci społecznościowe. W sprzedaży omnichannel kluczem jest zbudowanie jednolitego języka rozmowy z klientem, trzeba mówić do niego wszędzie tak samo, przemyśleć ofertę cenową i konsekwentnie za tym idzie logistyka. Logistyka omnichannelowa musi być tak skonstruowana żeby niezależnie od kanału sprzedaży klient dostał na koniec taki sam produkt czy usługę. Budowałem rozwiązania wielokanałowe w Ruchu oraz innych firmach i wiem, że z punktu widzenia trwania marki na rynku kluczowe jest posiadanie dobrze działającej usługi, która pozwoli na zadowolenie konsumenta - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 613) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH