Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2016: Jakość logistyki w e-commerce jest ważniejsza niż w handlu tradycyjnym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 21:37
FRSiH 2016: Jakość logistyki w e-commerce jest ważniejsza niż w handlu tradycyjnym
Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu Ruch SA, fot. PTWP

- Logistyka w e-commerce jest inna niż w sklepie tradycyjnym. Tam gdy klient przychodzi i dokonuje zakupu, procesy logistyczne już się zakończyły, a jego zadowolenie z logistyki nie jest tak istotne. Natomiast w e-commerce, gdy klient dokonuje zakupu na stronie czy poprzez aplikację, procesy logistyczne dopiero się zaczynają - mówił Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu Ruch SA podczas sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Ruch jest nie tylko najstarszą firmą logistyczną na polskim rynku, ale także jedną z największych jeśli chodzi o zasięg operacji.

- Codziennie rano w każdym miejscu w Polsce jest kierowca Ruchu, który dowozi świeżą prasę, do kiosków i innych sklepów osiedlowych. To bardzo szybka logistyka, która musi zagwarantować, że produkt zostanie dostarczony zanim sklep zostanie otwarty - dodał.

Stolarczyk przyznaje, że ważnym celem rozwoju Ruch SA jest e-commerce.

- Chcemy zainwestować w e-commerce i stać się tam marką usługową. Uznaliśmy, że mamy do tego kompetencje oraz rozpoznawalną i zaufaną markę. To dobry fundament. Zdajemy sobie sprawę, że logistyka w e-commerce jest inna niż w sklepie tradycyjnym. Tam gdy klient przychodzi i dokonuje zakupu, procesy logistyczne już się zakończyły, a jego zadowolenie z logistyki nie jest tak istotne. Dopiero w e-commerce, gdy klient dokonuje zakupu na stronie czy poprzez aplikację, procesy logistyczne się zaczynają. Odbywa się kompletacja z magazynu, pakowanie, planowana dostawa do klienta, odbiór w punkcie czy w domu. Wszystkie te procesy musimy wykonać bardzo szybko, sprawnie i tanio, a do tego zadbać żeby towar nie zginął po drodze. Oczekiwanie konsumenta co do jakości jest tu dużo ważniejsze niż w tradycyjnym handlu - dodał.

Czołową usługą logistyczną dla e-commerce realizowaną przez Ruch SA jest "Paczka w Ruchu".

- To usługa, która polega na możliwości odbioru przesyłki w jednym z 3 tys. kiosków lub sklepów osiedlowych. Naszym celem jest żeby w każdej gminie w Polsce był przynajmniej jeden punkt, w którym można odebrać paczkę, zwrócić ją i za nią zapłacić. Drugi obszar to obsługa magazynowa sklepów e-commerce. Obsługujemy takich klientów jak CDP.pl. Gdy klient zamawia towar w sklepie, część znajduje się u nas w magazynie, część zamawiamy od dostawców naszego klienta. Kompletujemy zamówienie, pakujemy do jednej przesyłki lub do kilku. Rozwijamy również logistykę zwrotu. Jeżeli konsumenci mają potrzebę zwrócenia towaru, umożliwiamy to w naszych sklepach, ale uruchomiliśmy również procesy związane z kontrolą jakości oraz potwierdzeniem płatności - dodał.

Zapytany o działania omnichannel Stolarczyk przyznał, że w tym kanale kluczowe jest zbudowanie jednolitego języka rozmowy z klientem.

- Omnichannel to oplatanie klienta siecią i docieranie z informacjami o produkcie poprzez rozmowę w oparciu o sieci społecznościowe. W sprzedaży omnichannel kluczem jest zbudowanie jednolitego języka rozmowy z klientem, trzeba mówić do niego wszędzie tak samo, przemyśleć ofertę cenową i konsekwentnie za tym idzie logistyka. Logistyka omnichannelowa musi być tak skonstruowana żeby niezależnie od kanału sprzedaży klient dostał na koniec taki sam produkt czy usługę. Budowałem rozwiązania wielokanałowe w Ruchu oraz innych firmach i wiem, że z punktu widzenia trwania marki na rynku kluczowe jest posiadanie dobrze działającej usługi, która pozwoli na zadowolenie konsumenta - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.