Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Bycie konsumentem w dzisiejszych czasach nie jest łatwe (GALERIA ZDJĘĆ)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2017, 14:19
FRSiH 2017: Bycie konsumentem w dzisiejszych czasach nie jest łatwe (GALERIA ZDJĘĆ)
Uczestnicy sesji "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów", fot. PTWP

Grupy millenialsów i "Henryków" są ciekawe, ale i pełne sprzeczności. Dlatego, chcąc do nich dotrzeć, warto pamiętać, że faktyczne zachowania konsumentów często różnią się od deklaracji wyrażanych przez nich w badaniach - to wnioski płynące z sesji "Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów".

Przed częścią dyskusyjną prezentację wygłosiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel. Zaprezentowała przykłady nowości produktowych z rynków światowych wpisujące się w dominujące trendy, np. flexitarianizm i skierowane głównie do Millenialsów. 

- Przy całej innowacyjności, np. postawieniu na białka roślinne, producenci nie powinni zapominać, że produkt powinien przede wszystkim dobrze smakować i efektownie wyglądać, gdyż to jest szczególnie ważne dla Millenialsów - dodała.

O tym, czym charakteryzuje się pokolenie tzw. Henryków mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia.

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody, tj. w Polsce ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować i nie robią to bo muszą. Lubią także robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą, mają środki żeby kupować zdrowo. Dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę, chętnie dzielą się swoim odkryciem ze znajomymi wrzucając zdjęcia na portal społecznościowy - dodał.

Radosław Kaczmarek, strategy director & partner, Melting Pot zwrócił uwagę na fakt, że faktyczne decyzje zakupowe konsumentów często są rozbieżne z ich deklaracjami w badaniach deklaratywnych czy fokusowych.

- Konsumenci czerpią wiedzę z bardzo różnych źródeł. W efekcie funkcjonuje wiele różnych półprawd dotyczących glutenu czy GMO. Ludzie nie chcą tych składników w produktach i producenci je eliminują, ale czy ma to uzasadnienie? Jesteśmy mistrzami deklaracji, a potem przy sklepowej półce okazuje się, że produkt jest drogi i nas na niego nie stać. Stosujemy wybiórczość. Gdy zjemy zdrowe śniadanie i obiad, na kolację chcielibyśmy już coś niezdrowego. Musimy słuchać konsumentów i dać im to, czego oczekują, a nie co deklarują - dodał.

Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience i członek zarządu, Carrefour Polska Sp. z o.o. przyznał, że nie ma jednego złotego środka, który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH