Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Handel stoi marką własną (pełna relacja)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 10-11-2017, 20:38
FRSiH 2017: Handel stoi marką własną (pełna relacja)
Uczestnicy sesji "Handel stoi marką własną", fot. PTWP

Jakościowa marka własna jest dziś odpowiedzią na trendy premium, convenience i prozdrowotny, zaś produkcja żywności pod private label to bardziej szansa na rozwój firmy niż zagrożenie kanibalizacją dla marek producenckich - to wnioski płynące z sesji "Handel stoi marką własną" podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

Na początku debaty Maciej Bartmiński zaprezentował raport firmy Market Side, z którego wynikało, że 88 proc. klientów jest świadomych marek własnych sieci spożywczych, 77 proc., czyli 3/4 Polaków kupuje je, 11 proc. zna, ale nie kupuje, zaś 12 proc. nie ma ich świadomości.

57% dorosłych Polaków świadomie kupuje marki własne sieci Biedronka. Dla Lidla ten odsetek wśród Polaków wynosi 25 proc., dla Tesco 20 proc., dla Auchan -15 proc., dla Kauflandu 11 proc. Ekspert Market Side uważa, że odsetek tych odpowiedzi jest wprost proporcjonalny do ilości osób kupujących w danej sieci.

Jeśli chodzi o udział kupujących wśród klientów danej sieci to rozkład procentowy kształtuje się następująco: 67 proc. klientów Biedronki kupuje w tej sieci jej marki własne. Dla porównania odsetek kupujących marki własne sieci wśród klientów Lidla - 48 proc., Tesco - 56 proc. Auchan - 50 proc., Piotra i Pawła - 52 proc. Netto - 28 proc. a Aldi 24 proc.

22% nabywców jako najchętniej kupowane produkty marek własnych wymieniło nabiał. Kategorie produktów wśród których najpopularniejsze są marki własne to: soki napoje -10,5 proc., słodycze 9,9 proc., nabiał - 9,5 proc., art. spożywcze 8,1 proc., chemia 7,3 proc., makaron, kasza i ryż - 6,9 proc.

Percepcja marek własnych jest bardzo dobra. 72 proc. badanych uważa, że opłaca się je kupować i są tanie. 62 proc. uważa, że ich skład i smak jest podobny do produktów markowych. 66 proc. uważa, że stają się coraz lepsze. Dla 59 proc. badanych istotne jest, że są produkowane przez znanych producentów. 53 proc. uważa, że są to produkty tak dobre jak markowe, a 43 proc. postrzega je jako produkty wysokiej jakości. Jednak 27 proc. pytanych uważa, że ich opakowania są atrakcyjne.

W porównaniu z 2007 rokiem o 70 proc. wzrosła ocena jakości marek własnych (są tak samo dobre jak produkty markowe), o 39 proc. więcej wskazań ma też opinia, że opłaca się je kupować. Pomimo, że opakowania to nadal pięta achillesowa marek własnych to ocena atrakcyjności opakowań poprawiła się o 52 proc.

Cena jest najważniejszym czynnikiem zakupu dla 58% nabywców marek własnych, zaś dla jedynie 5 proc. ich jakość i smak. Dla 37 proc. tak samo ważna jest cena, jakość i smak.

57% osób świadomych marek własnych chciałoby mieć szerszy wybór tych produktów.

Ruszył Auchan Bio NASTĘPNY ARTYKUŁ

Ruszył Auchan Bio

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH