Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

FRSiH 2017: Handel stoi marką własną

Jakościowa marka własna jest dziś odpowiedzią na trendy premium, convenience i prozdrowotny, zaś produkcja żywności pod private label to bardziej szansa na rozwój firmy niż zagrożenie kanibalizacją dla marek producenckich - to wnioski płynące z sesji "Handel stoi marką własną" podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

FRSiH 2017: Handel stoi marką własną
Uczestnicy sesji "Handel stoi marką własną", fot. PTWP

Na początku debaty Maciej Bartmiński zaprezentował raport firmy Market Side, z którego wynikało, że 88 proc. klientów jest świadomych marek własnych sieci spożywczych, 77 proc., czyli 3/4 Polaków kupuje je, 11 proc. zna, ale nie kupuje, zaś 12 proc. nie ma ich świadomości.

57% dorosłych Polaków świadomie kupuje marki własne sieci Biedronka. Dla Lidla ten odsetek wśród Polaków wynosi 25 proc., dla Tesco 20 proc., dla Auchan -15 proc., dla Kauflandu 11 proc. Ekspert Market Side uważa, że odsetek tych odpowiedzi jest wprost proporcjonalny do ilości osób kupujących w danej sieci.

Jeśli chodzi o udział kupujących wśród klientów danej sieci to rozkład procentowy kształtuje się następująco: 67 proc. klientów Biedronki kupuje w tej sieci jej marki własne. Dla porównania odsetek kupujących marki własne sieci wśród klientów Lidla - 48 proc., Tesco - 56 proc. Auchan - 50 proc., Piotra i Pawła - 52 proc. Netto - 28 proc. a Aldi 24 proc.

22% nabywców jako najchętniej kupowane produkty marek własnych wymieniło nabiał. Kategorie produktów wśród których najpopularniejsze są marki własne to: soki napoje -10,5 proc., słodycze 9,9 proc., nabiał - 9,5 proc., art. spożywcze 8,1 proc., chemia 7,3 proc., makaron, kasza i ryż - 6,9 proc.

Percepcja marek własnych jest bardzo dobra. 72 proc. badanych uważa, że opłaca się je kupować i są tanie. 62 proc. uważa, że ich skład i smak jest podobny do produktów markowych. 66 proc. uważa, że stają się coraz lepsze. Dla 59 proc. badanych istotne jest, że są produkowane przez znanych producentów. 53 proc. uważa, że są to produkty tak dobre jak markowe, a 43 proc. postrzega je jako produkty wysokiej jakości. Jednak 27 proc. pytanych uważa, że ich opakowania są atrakcyjne.

W porównaniu z 2007 rokiem o 70 proc. wzrosła ocena jakości marek własnych (są tak samo dobre jak produkty markowe), o 39 proc. więcej wskazań ma też opinia, że opłaca się je kupować. Pomimo, że opakowania to nadal pięta achillesowa marek własnych to ocena atrakcyjności opakowań poprawiła się o 52 proc.

Cena jest najważniejszym czynnikiem zakupu dla 58% nabywców marek własnych, zaś dla jedynie 5 proc. ich jakość i smak. Dla 37 proc. tak samo ważna jest cena, jakość i smak.

57% osób świadomych marek własnych chciałoby mieć szerszy wybór tych produktów.

więcej informacji:

FRSiH 2017 RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    Maciej Bartmiński RSS ALERT    /    Tomasz Rzepecki RSS ALERT    /    Grzegorz Cielecki RSS ALERT    /    Virtu RSS ALERT    /    Krzysztof Gawrysiuk RSS ALERT    /    Kotaniec RSS ALERT    /    Sylwia Olechno RSS ALERT    /    Grupa Chorten RSS ALERT    /    Przemysław Gaszewski RSS ALERT    /    Edyta Dembińska RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Michał Gontarz RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.