Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

FRSiH 2017: Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG

O skutecznym wsparciu procesów sprzedażowych systemami IT, automatyzacji produkcji, ograniczaniu strat w łańcuchu dostaw i optymalizacji procesów logistycznych oraz technologiach, umożliwiających personalizację oferty rozmawiali uczestnicy debaty ,,Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG”, która odbyła się podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH 2017: Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG
Uczestnicy debaty "Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG", fot. Żelazna Studio

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-11-2017, 11:05

Debatę rozpoczęła prezentacja Sebastiana Bursakowskiego – Irzykowskiego, managera projektu w Green Factory Logistics Sp. z o.o. Sp. K. – Zajmujemy się szeroko pojętą logistyką artykułów świeżych chłodzonych: transportem krajowym całopojazdowym, dostawami drobnicowo-paletowymi, magazynowaniem oraz usługami z nim związanymi. Nasze główne magazyny znajdują się w Błoniu oraz Sosnowcu. Magazyn cross-dockowy znajduje się w Niepruszewie. Pod Poznaniem budujemy kolejny magazyn, a w Sosnowcu inwestujemy w rozbudowę. Nowinką związaną z naszą działalnością jest mobilny billboard – czyli reklama umieszczona na bokach naczepy. To dobre narzędzie do promocji produktów. Każda z naszych naczep wyposażona jest w GPS, dzięki czemu klient może śledzić jej trasę. Główne wyzwania w logistyce pozostają niezmiennie te same – dostawa na czas i zadowolony kontrahent. To z powodzeniem udaje nam się realizować  – podkreślił przedstawiciel Green Factory Logistics.

Prowadzący debatę Arkadiusz Cybulski, dyrektor zarządzający Take Task SA, zapytał panelistów, jak nowoczesne oprogramowanie wspiera procesy sprzedażowe. 

Zdaniem Piotra Ciskiego, prezesa zarządu Sage Polska, dziś technologie bardziej wspierają producentów, koncentrując się na predykcji, przewidywaniu, analizowaniu danych. - Dużym wyzwaniem jest znalezienie systemu, który integruje wszystkie dane w jednym miejscu. Takie rozwiązanie znacząco ułatwia zarzadzanie produkcją. Efektywne firmy mają wyspecjalizowane zespoły, które analizują wyniki w sposób ciągły. W Polsce jest ich jeszcze niewiele, jak pokazują badania ok. 35 proc. Na tle Europy wypadamy pod tym względem słabo. Są jeszcze duże możliwości w wykorzystaniu cyfryzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Dane muszą być analizowane w sposób ciągły, to dotyczy także zachowania konsumentów na rynku – uważa Piotr Ciski.

Jego zdaniem polski rynek pracy wciąż jest konkurencyjny pod względem kosztów i to hamuje automatyzację firm, ale w dłuższym okresie czasu tak prowadzona produkcja może starcić na atrakcyjności. - Tam, gdzie to jest to możliwe powinna zachodzić automatyzacja. Wiąże się to oczywiście z redukcją etatów, z drugiej strony potrzebni będą pracownicy do wyspecjalizowanych zadań. Mamy tu dużo do zrobienia. Pod względem cyfryzacji i informatyzacji polskie firmy są ,,w ogonie” Europy, a jest to przyszłość sektora produkcyjnego. Łańcuch dostaw jest powiązany z magazynami kontrahentów, ale trzeba też analizować zachowania konsumentów. Można wtedy reagować na trendy z wyprzedzeniem. Możemy sugerować kontrahentom, co się sprzeda w przyszłości. Prognozowanie umożliwia planowanie produkcji, właściwe wykorzystanie mocy, uwzględnia sezonowość i pozwala na rozliczenie możliwości firmy – mówił Piotr Ciski.

więcej informacji:

FRSiH 2017 RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    Piotr Różycki RSS ALERT    /    Artur Węgłowski RSS ALERT    /    Przemysław Sendzielski RSS ALERT    /    Piotr Ciski RSS ALERT    /    Robert Katafiasz RSS ALERT    /    Grzegorz Cielecki RSS ALERT    /    Sebastian Bursakowski-Irzykowski RSS ALERT    /    Virtu RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Chep RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.