Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Millenialsi i Henryki nie idą na kompromisy jeśli chodzi o jakość

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 17:10
FRSiH 2017: Millenialsi i Henryki nie idą na kompromisy jeśli chodzi o jakość
Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia, fot. PTWP

- Millenialsi i "Henryki" wysoko cenią sobie jakość rozumianą jako produkty nieprzetworzone, zdrowe, eko. Tego szukają i nie są skłonni do pójścia na kompromis. Jeśli produkty nie są odpowiedniej jakości to po prostu z nich rezygnują - mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

W pierwszej części debaty Bielewicz mówił o tym, czym charakteryzuje się pokolenie tzw. Henryków.

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody, tj. w Polsce ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować i nie robią to bo muszą. Lubią także robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą i mają środki żeby kupować zdrowo. Dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę, chętnie dzielą się swoim odkryciem ze znajomymi wrzucając zdjęcia na portal społecznościowy - dodał.

Bielewicz zastrzegł jednak, że zarówno millenialsi, jak i "Henryki" to grupy niejednorodne.

- "Henryki" zostali wyróżnieni głównie ze względu na swój potencjał zakupowy, który będzie rósł. Natomiast grupa ta nie jest homogeniczna, nie wszyscy z nich poszukują produktów eko i fair trade. Mamy tam różne style zakupowe. Co ciekawe, "Henryki" są mocno nastawieni na podkreślanie swojego statusu poprzez kupowanie dużych marek, ale dotyczy to raczej dóbr trwałego użytku, a mniej żywności. Jeśli chodzi o marki spożywane na co dzień, przykładem jest rewolucja piwna. Jeszcze kilka lat temu mieliśmy zaledwie parę małych marek piw. Teraz konsument ma do wyboru tysiące wariantów piwa z małych, lokalnych browarów. Zarówno millenialsi, jak i Henryki znajdują przyjemność w zignorowaniu koncernowych piw na rzecz małych, niszowych marek. Dzieje się tak dlatego, że duże marki i koncerny straciły na zaufaniu konsumentów. W dodatku w social mediach fajnie jest wrzucić zdjęcie małego, fajnego piwa i pochwalić się nim znajomym - dodał.

Przedstawiciel GfK Polonia zastrzegł, że przedstawiciele grupy Henryków nie są skłonni do kompromisów jeśli chodzi o jakość wybieranych produktów.

- "Henryki" wysoko cenią sobie jakość rozumianą jako produkty nieprzetworzone, zdrowe, eko. Tego szukają i nie są skłonni do pójścia na kompromis. Jeśli produkty nie są odpowiedniej jakości to z nich rezygnują - dodał.

W końcowej części dyskusji Łukasz Bielewicz zauważył, że kanały zakupowe online i offline w dużym stopniu się przenikają.

- Będąc w sklepie sprawdzamy opinie o produkcie albo jego cenę w sklepie obok. Rzeczywistość online wpływa na to, co konsumenci wkładają do koszyków w sklepach tradycyjnych. Wiele rzeczy w internecie można kupić taniej i klienci przestają być lojalni wobec sklepów tradycyjnych. Konsumenci,  mając bardzo duże doświadczenie w zakupach żywności przez internet, personalizują listę produktów kupowanych, a także pozytywnie oceniają sposoby personalizacji oferty i podpowiadania produktów. W tego rodzaju interakcjach przoduje Amazon, a to bardzo ważny aspekt w kategorii żywności - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 126) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH