Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

FRSiH 2018: Marka własna katalizatorem innowacji na rynku (relacja i zdjęcia)

Marka własna może być wyróżnikiem sieci handlowych, które już dawno zaczęły wyznaczać trendy w tym obszarze. Na rynku jest miejsce dla marek własnych i producenckich, mogą one współistnieć i wzajemnie się inspirować – mówili uczestnicy debaty „Marka własna katalizatorem innowacji na rynku” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH 2018: Marka własna katalizatorem innowacji na rynku (relacja i zdjęcia)
Debata „Marka własna katalizatorem innowacji na rynku”. Fot. PTWP

 – Odpowiadając na pytanie, czy sieci handlowe reagują szybciej czy wolniej na trendy konsumenckie, powinniśmy zwrócić uwagę na dwa typy firm. Jeden typ firm to przedsiębiorstwa nastawione na szybki zarobek: jest jakiś trend, kierunek czy nowinka, firmy chcą na tym zarabiać, więc szybko wchodzą w ten trend, szybko tworzą nowe produkty. Na przykład duże sieci handlowe, które tworzą marki własne, mogą szybciej reagować na trendy niż niejeden producent – mówił Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika.

- Ale jest jeszcze inna grupa producentów, która niekoniecznie patrzy na to, aby jak najszybciej zarobić, która wkłada w tworzenie produktów swoje serce, swoje idee, swoją myśl przez lata. Mówię to na podstawie mojej firmy, która ma 20 lat, ale mówię też na podstawie branży żywności ekologicznej i prozdrowotnej, w której działam – dodał.

- Znam przedsiębiorców, którzy 23 lata temu czy nawet 27 lat temu zaczynali tworzyć trendy na żywność ekologiczną. 23 lata temu sieci handlowe w ogóle nie chciały z nami rozmawiać na ten temat, a ci "ideowcy" dwadzieścia lat temu powiedzieli, że będą produkować tylko żywność ekologiczną. I do dziś taką produkują – mówił.

- Moja firma 20 lat temu postanowiła, że będzie produkowała żywność bez konserwantów, bez polepszaczy, bez sztucznych barwników, aromatów, bez glutaminianu sodu, dzisiaj nazywamy to hasłem „bez dodatków" – opowiadał.

- I w tym momencie my produkujemy żywność dla wegetarian i wegan. Kto 20 lat temu słyszał o wegetarianizmie i weganizmie w Polsce? Dzisiaj jest to modny trend, dziś wszystkie sieci handlowe na ten temat rozpisują się, że trzeba to mieć na półkach sklepowych, bo Nielsen zrobił badania. Ale te trendy to myśmy stworzyli – jako producenci, którzy mają 20 lat i więcej doświadczenia – tłumaczył prezes firmy Primavika.

- Byłem m.in. współorganizatorem różnych warsztatów, prelekcji na temat zdrowego stylu życia. Te trendy, o których teraz mówimy, to jest kwestia kilku lat, a producenci żywności ekologicznej zaczęli to 15-20 lat temu. Myśmy włożyli mnóstwo pracy w to. Dzisiaj rynek to dostrzega i sieci handlowe wchodzą w te trendy, które ci "ideowi" producenci stworzyli. A myśmy - jako długoletni producenci żywności ekologicznej - zareagowali na te trendy 20 lat temu – mówił Paweł Skrzypczak.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    marka własna RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Arleta Sobierajczyk RSS ALERT    /    Paweł Skrzypczak RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins Polska RSS ALERT    /    Primavika RSS ALERT    /    Waldemar Gawłowski RSS ALERT    /    KGH Polska RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Robert Kremser RSS ALERT    /    Bisnode Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.236.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.