Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

FRSiH 2018: Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych (relacja+zdjęcia)

Choć definicja społecznej odpowiedzialności biznesu uległa w ostatnim czasie znacznemu rozszerzeniu, jej kluczowe elementy są wspólne dla największych graczy rynku FMCG. Sieci handlowe, gastronomia i producenci żywności aktywnie włączają się również w działania na rzecz ograniczenia zjawiska marnowania żywności i zmniejszenia użycia plastiku - to wnioski płynące z debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

FRSiH 2018: Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych (relacja+zdjęcia)
Uczestnicy debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018, fot. PTWP

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 16-11-2018, 09:43

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.

Krzysztof Bożek, współtwórca i współwłaściciel sieci wegańskich restauracji Krowarzywa, przyznał, że dla niego społeczna odpowiedzialność biznesu od samego początku była kluczowym tematem.

- Nasza działalność opiera się o sprzedaż produktów w 100 proc. roślinnych, wegańskich. Jest to dla nas główny wyznacznik społecznej odpowiedzialności biznesu. To, co sprzedajemy jest bardziej ekologiczne, ma mniejszy wpływ na obciążenie środowiska i jest nieobarczone względami etycznymi, czyli cierpieniem zwierząt. Myślę więc, że sam fakt, że to, co sprzedajemy jest w 100 proc. roślinne jest naszą główną odpowiedzią na to zagadnienie - dodał.

Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska przyznał, że choć społeczna odpowiedzialność biznesu była na początku kojarzona z działalnością filantropijną firm, w ostatnich czasach jej definicja uległa znacznemu rozszerzeniu i modyfikacji.

Dziś Carrefour opiera swoje działania w obszarze CSR na trzech filarach.

- Pierwszy dotyczy przeciwdziałania wszelkim formom marnotrawstwa: żywności, energii i skutków naszych oddziaływań. Drugi to ochrona bioróżnorodności, a trzeci wspieranie partnerów lokalnych, nie tylko dostawców, ale także NGO-sów działających wokół naszych placówek. Dodatkowo na poziomie globalnym wprowadziliśmy działanie strategiczne: Plan Transformacji Żywieniowej. Wyraża się on w strategii Act For Food. Są to wszelkie działania, które mają na celu poprawę żywności, produktów, tego jak żyjemy i jakimi jesteśmy ludźmi po to żeby lepiej żyć. Realizujemy ją w każdym z krajów w sposób adaptowany do potrzeb lokalnych - dodał.

Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinnie Jemy przyznał, że rozumie CSR jako ujęcie w procesie decyzyjnym różnych interesariuszy: nie tylko klientów, dostawców i pracowników, ale też lokalnych społeczności, społeczeństwa czy zwierząt.

więcej informacji:

CSR RSS ALERT    /    Robert Noceń RSS ALERT    /    Katarzyna Scheer RSS ALERT    /    Aleksandra Robaszkiewicz RSS ALERT    /    Maciej Otrębski RSS ALERT    /    Witek Sysiak RSS ALERT    /    Krzysztof Bożek RSS ALERT    /    Inga Songin RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    CSR w handlu RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    Mariusz Szymyślik RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.