Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

FRSiH 2019: Sklepy stacjonarne mają wciąż przewagę nad e-commerce

– Konsumenci są różni i mają inne potrzeby, na które musimy konkretnie odpowiedzieć, także projektując żywność. Nie ma jednej recepty dla wszystkich, zwłaszcza, że w zakupach dużą rolę wciąż odgrywają emocje. Przewagą sklepów stacjonarnych jest to, że kupujemy w nich wszystkimi pięcioma zmysłami, a producenci wiedzą, jak pozyskać naszą uwagę - mówiła Katarzyna Świąder, specjalista ds. żywności i żywienia, Wydział Żywienia Człowieka, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego podczas sesji "The future of retail: idealny mix technologii i emocji", która odbyła się w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem ekspertki SGGW, konsumenci wybierają sklepy stacjonarne ze względu na szeroki asortyment - chcą mieć wiele opcji, bo dbają o zbilansowaną dietę. - Mamy dzisiaj epidemię otyłości i nadwagi, ważne jest więc odpowiednie urozmaicanie posiłków, dostęp do wielu produktów. Konsumenci chcą również zweryfikować jakość produktu w sklepie (dotknąć, posmakować), przeanalizować etykietę i inne informacje. Mają także możliwość konfrontacji ze sprzedawcą, który powoli staje się konsultantem - właśnie w tym kierunku będą szły działania sklepów detalicznych. Coraz bardziej istotna będzie relacja konsumenta ze sprzedawcą. Wreszcie - klienci lubią robić zakupy, szukać nowości, często kupują pod wpływem emocji - powiedziała Katarzyna Świąder.

W jej ocenie wyzwaniem dla kanału e-commerce jest sprostanie oczekiwaniom klienta, który chce tam odnaleźć wszystkie dane, które znajduje w sklepie fizycznym. - Świadomość konsumentka wzrasta, ale zachowania są różne i często ze sobą nie współgrają. E-sklepy to oczywiście wygoda, ale brakuje w nich produktów urozmaicających dietę. Dopełnieniem ich oferty powinno być kompleksowe menu, na podstawie którego można przygotować posiłki na cały tydzień, przepisy, produkty dla alergików - trzeba zdjąć z konsumenta tę odpowiedzialność - wyjaśniła ekspertka.

Katarzyna Świąder uważa, że jednym z kluczowych zagadnień w handlu przyszłości będzie personalizacja produktów i usług. - Konsument musi być odpowiednio potraktowany, a sprzedawca stanie się konsultantem. Mimo coraz większej wiedzy konsumenci mają problem z jej zastosowaniem w życiu codziennym i handel musi znaleźć na to odpowiedź. Grupą, o przyszłości której należy pomyśleć już dziś są seniorzy.  W 2025 roku osoby w wieku 60+ będą stanowiły 28 proc. populacji, a w 2050 – nawet 40 proc. Technologie mogłyby pomóc im funkcjonować w społeczeństwie, także w aspekcie właściwego odżywiania. Seniorzy będą też tą grupą, która będzie potrzebowała kontaktu ze sprzedawcą, dlatego uważam, że szybkie przejście do kupowanie w internecie i sklepów bezobsługowych nie nastąpi. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Świąder RSS ALERT    /    SGGW RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.75.242
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.