Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność - pełna relacja

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 21-10-2016, 17:50
FRSiH: Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność - pełna relacja
FRSiH 2016

Czy wzorem Europy Zachodniej branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Dynamika rozwoju rynku e-commerce jest ogromna. W latach 2014-2015 wyniosła ona aż 16 proc., a rozwój rynku jeszcze przyspieszy. Napędzają go takie czynniki jak choćby trend smart shopperów czy wejście na rynek nowego pokolenia. E-grocery też notuje wzrosty. Aby napędzać ten rozwój musimy pamiętać o tym, jak ważna jest komunikacja w internecie - zakupów spożywczych w sieci pod wpływem internetu dokonuje aż 30 proc. konsumentów – zauważyła na wstępie Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Potencjał rynkowy

Marcin Dobek, dyrektor ds. badań i zarządzania kategorią w ABR Sesta oraz prowadzący debatę, podkreślił, że chociaż rynek rośnie w tak szybkim tempie, rozpoznawalność marek sklepów on-line jest na dość niskim poziomie. Z badań wynika, że większość konsumentów rozpoznaje tylko kilka marek typu Alma24.pl czy Frisco.pl.

Przedstawiciele e-sklepów obecni na debacie zaprezentowali marki sklepów, które reprezentują i ich potencjał rynkowy.  

- Jesteśmy obecni na rynku od ponad 10 lat. Nie jesteśmy typowym sklepem internetowym, ale raczej pasażem. W naszej ofercie znajduje się ok. 140 tys. produktów, a 60 proc. naszego obrotu pochodzi ze sprzedaży żywności. Miesięcznie realizujemy ok. 33 tys. zamówień, co oznacza 100 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego – mówił Jacek Palec, prezes bdsklep.pl. Panelista podkreślił, że chociaż baza w e-commerce nie jest duża, to dynamika wzrostu rynku jest rzeczywiście olbrzymia. Coraz więcej osób przekonuje się do kupowania żywności w internecie, a na rynek wchodzi nowe pokolenie, które nie ma obaw przed zakupami on-line.

Andrej Modic, prezes serwisu LokalnyRolnik.pl, zaznaczył, że jego projekt nie jest sklepem internetowym tylko platformą łączącą kupujących i sprzedających. – Jesteśmy internetowym bazarem, na którym spotykają się producenci lokalnej żywności oraz konsumenci, dla których ważna jest wysoka jakość produktów i znane pochodzenie. Rośniemy na trendzie zdrowej żywności. Wyróżnia nas przede wszystkim przejrzystość - klienci chcą wiedzieć skąd pochodzi żywność, która ląduje na ich stołach. Działamy od maja 2014 r. i notujemy zadowalające wzrosty. Nasza baza rośnie 30 proc. mdm. Jeszcze w tym roku osiągniemy liczbę ok. 10 tys. kupujących miesięcznie – opisywał panelista.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH