REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność - pełna relacja

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 21-10-2016, 17:50
FRSiH: Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność - pełna relacja
FRSiH 2016

Czy wzorem Europy Zachodniej branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Dynamika rozwoju rynku e-commerce jest ogromna. W latach 2014-2015 wyniosła ona aż 16 proc., a rozwój rynku jeszcze przyspieszy. Napędzają go takie czynniki jak choćby trend smart shopperów czy wejście na rynek nowego pokolenia. E-grocery też notuje wzrosty. Aby napędzać ten rozwój musimy pamiętać o tym, jak ważna jest komunikacja w internecie - zakupów spożywczych w sieci pod wpływem internetu dokonuje aż 30 proc. konsumentów – zauważyła na wstępie Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Potencjał rynkowy

Marcin Dobek, dyrektor ds. badań i zarządzania kategorią w ABR Sesta oraz prowadzący debatę, podkreślił, że chociaż rynek rośnie w tak szybkim tempie, rozpoznawalność marek sklepów on-line jest na dość niskim poziomie. Z badań wynika, że większość konsumentów rozpoznaje tylko kilka marek typu Alma24.pl czy Frisco.pl.

Przedstawiciele e-sklepów obecni na debacie zaprezentowali marki sklepów, które reprezentują i ich potencjał rynkowy.  

- Jesteśmy obecni na rynku od ponad 10 lat. Nie jesteśmy typowym sklepem internetowym, ale raczej pasażem. W naszej ofercie znajduje się ok. 140 tys. produktów, a 60 proc. naszego obrotu pochodzi ze sprzedaży żywności. Miesięcznie realizujemy ok. 33 tys. zamówień, co oznacza 100 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego – mówił Jacek Palec, prezes bdsklep.pl. Panelista podkreślił, że chociaż baza w e-commerce nie jest duża, to dynamika wzrostu rynku jest rzeczywiście olbrzymia. Coraz więcej osób przekonuje się do kupowania żywności w internecie, a na rynek wchodzi nowe pokolenie, które nie ma obaw przed zakupami on-line.

Andrej Modic, prezes serwisu LokalnyRolnik.pl, zaznaczył, że jego projekt nie jest sklepem internetowym tylko platformą łączącą kupujących i sprzedających. – Jesteśmy internetowym bazarem, na którym spotykają się producenci lokalnej żywności oraz konsumenci, dla których ważna jest wysoka jakość produktów i znane pochodzenie. Rośniemy na trendzie zdrowej żywności. Wyróżnia nas przede wszystkim przejrzystość - klienci chcą wiedzieć skąd pochodzi żywność, która ląduje na ich stołach. Działamy od maja 2014 r. i notujemy zadowalające wzrosty. Nasza baza rośnie 30 proc. mdm. Jeszcze w tym roku osiągniemy liczbę ok. 10 tys. kupujących miesięcznie – opisywał panelista.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 616) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH