Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience – pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2016, 19:52
FRSiH: Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience – pełna relacja
Debata: Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience. Fot. PTWP

Trend prozdrowotny jest obecnie jednym z najsilniejszych trendów w Polsce. Wiąże się on m.in. z unikaniem mięsa, nabiału, konserwantów, glutenu, laktozy, cukru i soli. Polacy patrzą z zaciekawieniem na produkty wegańskie, superfoods oraz mikroalgi. Według przedstawicieli handlu trendy te dotyczą głównie osób zamożnych z terenów miejskich – wynika z debaty „Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience”, która odbyła się 18 października 2016 r. podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Obecnie bardzo silnym trendem jest trend prozdrowotny. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 konsumentów w Polsce unika produktów bogatych w tłuszcze, sól, cukier lub redukuje je w diecie. 12 proc. konsumentów w Polsce deklaruje, że unika glutenu. Udział produktów pozycjonowanych jako wolnych od glutenu oraz od laktozy cały czas rośnie. W ten segment starają się wchodzić również marki masowe. Zwiększa się także rola trendu diety bez zbóż. Rośnie też liczba konsumentów, którzy są ostrożni, jeśli chodzi o konsumpcję nabiału, chociaż jest to niszowy kierunek. 13 proc. Polaków mówi o tym, że sięga po mleko bez laktozy lub mleko ze zredukowaną ilością laktozy. Soja była pierwszą alternatywą, teraz wariantów jest więcej np. mleko owsiane, kokosowe, ryżowe – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- 34 proc. Polaków ogranicza spożywanie czerwonego mięsa w diecie. 18 proc. Polaków je więcej produktów wegetariańskich w diecie, np. burgery sojowe czy różne odpowiedniki mięsne. 39 proc. Polaków ogranicza mięso lub unika go ze względów zdrowotnych – opowiadała Honorata Jarocka.

Podkreśliła, że rośnie liczba nowości pozycjonowanych jako wegetariańskie i wegańskie. Z 7 proc. w 2010 r. do 11 proc. w 2016 rok wzrosła liczba takich produktów. Np. firma Balcerzak produkuje parówki bezmięsne, informując na opakowaniu, że smakują tak samo jak mięsne. Na rynku niemieckim marka Hochland wprowadziła wiele wariantów serów – jako zamienniki mięsa, np. pasta serowa, gotowa kanapka z serem w środku.

- Powstają nawet alternatywy dla jajek, np. zamiennik jajek - produkt z Wielkiej Brytanii, sprzedawany jest w opakowaniu przypominającym opakowanie jajek. W środku jest saszetka z proszkiem. Innym trendem jest poszukiwanie nowych źródeł białka np. z alg morskich czy z owadów, np. mąka ze świerszczy – tłumaczyła.

Dodała, że obecnie bardzo modnym dodatkiem są tzw. superskładniki. Jednym z takich produktów jest lucuma – owoc z Peru, naturalnie słodki, o niskim indeksie glikemicznym. Sproszkowana wersja lucumy może być wykorzystywana jako słodzik. Lucuma idealnie wpisuje się w trend poszukiwania przez konsumentów naturalnych dodatków i substancji słodzących.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 062) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH