REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience – pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2016, 19:52
FRSiH: Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience – pełna relacja
Debata: Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience. Fot. PTWP

Trend prozdrowotny jest obecnie jednym z najsilniejszych trendów w Polsce. Wiąże się on m.in. z unikaniem mięsa, nabiału, konserwantów, glutenu, laktozy, cukru i soli. Polacy patrzą z zaciekawieniem na produkty wegańskie, superfoods oraz mikroalgi. Według przedstawicieli handlu trendy te dotyczą głównie osób zamożnych z terenów miejskich – wynika z debaty „Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience”, która odbyła się 18 października 2016 r. podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Obecnie bardzo silnym trendem jest trend prozdrowotny. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 konsumentów w Polsce unika produktów bogatych w tłuszcze, sól, cukier lub redukuje je w diecie. 12 proc. konsumentów w Polsce deklaruje, że unika glutenu. Udział produktów pozycjonowanych jako wolnych od glutenu oraz od laktozy cały czas rośnie. W ten segment starają się wchodzić również marki masowe. Zwiększa się także rola trendu diety bez zbóż. Rośnie też liczba konsumentów, którzy są ostrożni, jeśli chodzi o konsumpcję nabiału, chociaż jest to niszowy kierunek. 13 proc. Polaków mówi o tym, że sięga po mleko bez laktozy lub mleko ze zredukowaną ilością laktozy. Soja była pierwszą alternatywą, teraz wariantów jest więcej np. mleko owsiane, kokosowe, ryżowe – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- 34 proc. Polaków ogranicza spożywanie czerwonego mięsa w diecie. 18 proc. Polaków je więcej produktów wegetariańskich w diecie, np. burgery sojowe czy różne odpowiedniki mięsne. 39 proc. Polaków ogranicza mięso lub unika go ze względów zdrowotnych – opowiadała Honorata Jarocka.

Podkreśliła, że rośnie liczba nowości pozycjonowanych jako wegetariańskie i wegańskie. Z 7 proc. w 2010 r. do 11 proc. w 2016 rok wzrosła liczba takich produktów. Np. firma Balcerzak produkuje parówki bezmięsne, informując na opakowaniu, że smakują tak samo jak mięsne. Na rynku niemieckim marka Hochland wprowadziła wiele wariantów serów – jako zamienniki mięsa, np. pasta serowa, gotowa kanapka z serem w środku.

- Powstają nawet alternatywy dla jajek, np. zamiennik jajek - produkt z Wielkiej Brytanii, sprzedawany jest w opakowaniu przypominającym opakowanie jajek. W środku jest saszetka z proszkiem. Innym trendem jest poszukiwanie nowych źródeł białka np. z alg morskich czy z owadów, np. mąka ze świerszczy – tłumaczyła.

Dodała, że obecnie bardzo modnym dodatkiem są tzw. superskładniki. Jednym z takich produktów jest lucuma – owoc z Peru, naturalnie słodki, o niskim indeksie glikemicznym. Sproszkowana wersja lucumy może być wykorzystywana jako słodzik. Lucuma idealnie wpisuje się w trend poszukiwania przez konsumentów naturalnych dodatków i substancji słodzących.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (18 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH