Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Polak robi zakupy "na teraz" i jest bardzo wrażliwy cenowo

  • Autor: PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2014, 09:47
FRSiH: Polak robi zakupy
Joanna Adamska podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Wyniki badania Nielsen Company zaprezentowane podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu pokazują, że misje zakupowe polskiego konsumenta bywają bardzo zróżnicowane. Jest on także znacznie bardziej wrażliwy na podwyżki cen od konsumentów z innych regionów świata.

- Polski klient, w zależności od potrzeby, ma różne misje zakupowe. 34 proc. misji to zakupy "szybkie, na teraz". Tam nie cena odgrywa rolę, tylko zupełnie co innego - pilna potrzeba. Z kolei 32 proc. misji związanych jest z zakupami uzupełniającymi - mówiła podczas FRSiH Joanna Adamska, Consumer Insight and Shopper Director w Nielsen Company.

Regularne, duże zakupy, to 26 proc. wszystkich misji zakupowych u Polaków. 4 proc. stanowią zakupy dla rozrywki, a 3 proc. - zakupy promocyjne.

Adamska przedstawiła również wskaźnik elastyczności cenowej dla krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a więc między innymi dla Polski.

- Polacy są bardzo wrażliwi na cenę. Wskaźnik elastyczności cenowej mówi o tym, jak bardzo spadnie sprzedaż, jeżeli podniesie się cenę. W przypadku Ameryki Północnej wskaźnik ten wynosi 1,1, w przypadku Azji 1,2, dla Europy Zachodniej jest to 1,5, dla Ameryki Łacińskiej 1,8, natomiast dla Europy Środkowo-Wschodniej aż 2,6 - poinformowała Adamska.

- Elastyczność cenowa i wrażliwość Polaków na cenę jest bardzo wysoka, choć oczywiście istnieją różnice w zależności od kategorii produktów. Jeżeli weźmiemy pod uwagę wrażliwość na cenę promocyjną, to ona jest jeszcze dużo wyższa. Polski klient nie jest lojalny do marki, ani do sieci, za to jest lojalny do promocji. Tylko kto to zrobił? Kto wygenerował takie oczekiwania ze strony konsumenta? Mam wrażenie, że producenci, dostawcy i detaliści zrobili to wspólnie, w morderczej walce o konsumenta - oceniła Adamska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.