REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Proces budowania marki – od no name do produktu markowego – pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2016, 01:45
FRSiH: Proces budowania marki – od no name do produktu markowego – pełna relacja
Proces budowania marki – od no name do produktu markowego/fot.PTWP

Podczas sesji „Proces budowania marki – od no name do produktu markowego”, która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu, zaproszeni goście starali się odpowiedzieć na pytanie, jak wykorzystać doświadczenie firm w kształtowaniu dobrego wizerunku branży spożywczej i polskiej żywności jakościowej.

REKLAMA

Zdaniem prelegentów panelu „Proces budowania marki – od no name do produktu markowego” mamy bardzo dużo produktów, z których możemy być dumni i które miałyby szansę promować naszą żywność za granicą. Przed zbudowaniem wspólnej silnej marki polskiej żywności powstrzymują nas jednak bariery w postaci braku wiary we własne produkty, niechęć do chwalenia się, a często też brak narzędzi marketingowych.

Przykłady budowania marki

Sesję rozpoczęła prezentacja Edwarda Bajko, prezesa zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek. Jako case study przedstawiciel branży mleczarskiej przedstawił proces kreowania marek serów Serenada i Bursztyn. Jednym ze sposobów na zbudowanie silnych produktów w portfolio firmy było odejście od logo na opakowaniu i stworzenie samodzielnych marek. Innym ważnym czynnikiem była stała obecność na półkach sklepowych. Firma postawiła też na reklamy odwołujące się do emocji. Prezes Spomleku rozróżnił nieemocjonalne zakupy produktów w celu  zaspokojeniu głodu oraz – emocjonalne, kiedy zaspokajamy także innego rodzaje potrzeby. Zdaniem Bajko, coraz częściej kupujemy i spożywamy konkretne produkty spożywcze dla przyjemności, z pewnego rodzaju snobizmu czy z powodu okazji. Zmienia się styl konsumpcji, nawyki i sposób życia. Z tego powodu warto segmentować klientów ze względu na nastrój zamiast tradycyjnego podziału na wiek czy płeć.

Drugą prezentację przeprowadził Bartosz Szatkowski, prezes zarządu Quiza Sp. z o.o..  – Czy w Polsce można stworzyć własną markę owoców produkowanych po drugiej stronie globu? Na podstawie marki Quiza chcemy udowodnić, że można stworzyć produkt, który bez jakichkolwiek kompleksów będzie konkurować na arenie światowej – mówił Szatkowski. Jako czynniki umożliwiające zbudowanie własnej marki bananów przedsiębiorca wymienił wieloletnie doświadczenie w handlu międzynarodowym, znajomość zagadnień nowoczesnej logistyki i przetwórstwa oraz rozwój współpracy z klientami wielkoformatowymi – To globalne sieci handlowe kreują ten rynek i to one decydują, kto i w jakiej skali uczestniczy w tym rynku – podkreślił prezes Quiza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH