Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Proces budowania marki – od no name do produktu markowego – pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2016, 01:45
FRSiH: Proces budowania marki – od no name do produktu markowego – pełna relacja
Proces budowania marki – od no name do produktu markowego/fot.PTWP

Podczas sesji „Proces budowania marki – od no name do produktu markowego”, która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu, zaproszeni goście starali się odpowiedzieć na pytanie, jak wykorzystać doświadczenie firm w kształtowaniu dobrego wizerunku branży spożywczej i polskiej żywności jakościowej.

Zdaniem prelegentów panelu „Proces budowania marki – od no name do produktu markowego” mamy bardzo dużo produktów, z których możemy być dumni i które miałyby szansę promować naszą żywność za granicą. Przed zbudowaniem wspólnej silnej marki polskiej żywności powstrzymują nas jednak bariery w postaci braku wiary we własne produkty, niechęć do chwalenia się, a często też brak narzędzi marketingowych.

Przykłady budowania marki

Sesję rozpoczęła prezentacja Edwarda Bajko, prezesa zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek. Jako case study przedstawiciel branży mleczarskiej przedstawił proces kreowania marek serów Serenada i Bursztyn. Jednym ze sposobów na zbudowanie silnych produktów w portfolio firmy było odejście od logo na opakowaniu i stworzenie samodzielnych marek. Innym ważnym czynnikiem była stała obecność na półkach sklepowych. Firma postawiła też na reklamy odwołujące się do emocji. Prezes Spomleku rozróżnił nieemocjonalne zakupy produktów w celu  zaspokojeniu głodu oraz – emocjonalne, kiedy zaspokajamy także innego rodzaje potrzeby. Zdaniem Bajko, coraz częściej kupujemy i spożywamy konkretne produkty spożywcze dla przyjemności, z pewnego rodzaju snobizmu czy z powodu okazji. Zmienia się styl konsumpcji, nawyki i sposób życia. Z tego powodu warto segmentować klientów ze względu na nastrój zamiast tradycyjnego podziału na wiek czy płeć.

Drugą prezentację przeprowadził Bartosz Szatkowski, prezes zarządu Quiza Sp. z o.o..  – Czy w Polsce można stworzyć własną markę owoców produkowanych po drugiej stronie globu? Na podstawie marki Quiza chcemy udowodnić, że można stworzyć produkt, który bez jakichkolwiek kompleksów będzie konkurować na arenie światowej – mówił Szatkowski. Jako czynniki umożliwiające zbudowanie własnej marki bananów przedsiębiorca wymienił wieloletnie doświadczenie w handlu międzynarodowym, znajomość zagadnień nowoczesnej logistyki i przetwórstwa oraz rozwój współpracy z klientami wielkoformatowymi – To globalne sieci handlowe kreują ten rynek i to one decydują, kto i w jakiej skali uczestniczy w tym rynku – podkreślił prezes Quiza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.