Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów – pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2016, 08:29
FRSiH: Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów – pełna relacja
Prelegenci debaty: Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów. Fot. PTWP

Wiele marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje, które w komunikacji marketingowej pomagają wyróżnić się i zaistnieć. Ważne jest również postawienie na korzyści z produktów spożywczych i na ich funkcjonalność.  W tym wszystkim należy pamiętać, aby przekazem marketingowym nie wprowadzać konsumenta w błąd - to wnioski z debaty „Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów”, która odbyła się podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

- Ostatnie lata to jest wzrost dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, więc jest coraz większa presja cenowa - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.

Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.

- Rozwija się również segment convenience, ponieważ konsumenci cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.

Podkreśliła, że inny trend to powrót do naturalności i regionalności oraz super foods oraz wejście dyskontów w produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach np. przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.

Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas i koszt dostawy oraz świeżość produktów.

Mówiła, że na świecie są obecnie dwa wyróżniające się trendy - grocerants i shoppertainment. - Grocerants – to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment – to trend związany z wartością dodaną - chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło jakieś przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.

- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Nie wykorzystuje tego handel w takim stopniu, w jakim mógłby, ponieważ jest cały czas skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu robienia zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.

Czy i w jaki sposób producenci żywności wykorzystują emocje w komunikacji marketingowej?

Emocje pomagają się wyróżnić

– W branży kawy i herbaty jest tak, że w zależności od grupy docelowej i wieku zmieniają się preferencje. W naszym sektorze trudno zbudować przedsiębiorstwo „od zera”, ale zawsze są szanse, jeśli jest pomysł i zgrany zespół – mówił Adam Mokrysz, Prezes Zarządu, Mokate SA, CEO, Grupa Mokate podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 27-10-2016, 04:07:
Kampanie marketingowe dla handlu detalicznego:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.