REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów – pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2016, 08:29
FRSiH: Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów – pełna relacja
Prelegenci debaty: Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów. Fot. PTWP

Wiele marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje, które w komunikacji marketingowej pomagają wyróżnić się i zaistnieć. Ważne jest również postawienie na korzyści z produktów spożywczych i na ich funkcjonalność.  W tym wszystkim należy pamiętać, aby przekazem marketingowym nie wprowadzać konsumenta w błąd - to wnioski z debaty „Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów”, która odbyła się podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

- Ostatnie lata to jest wzrost dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, więc jest coraz większa presja cenowa - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.

Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.

- Rozwija się również segment convenience, ponieważ konsumenci cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.

Podkreśliła, że inny trend to powrót do naturalności i regionalności oraz super foods oraz wejście dyskontów w produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach np. przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.

Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas i koszt dostawy oraz świeżość produktów.

Mówiła, że na świecie są obecnie dwa wyróżniające się trendy - grocerants i shoppertainment. - Grocerants – to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment – to trend związany z wartością dodaną - chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło jakieś przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.

- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Nie wykorzystuje tego handel w takim stopniu, w jakim mógłby, ponieważ jest cały czas skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu robienia zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.

Czy i w jaki sposób producenci żywności wykorzystują emocje w komunikacji marketingowej?

Emocje pomagają się wyróżnić

– W branży kawy i herbaty jest tak, że w zależności od grupy docelowej i wieku zmieniają się preferencje. W naszym sektorze trudno zbudować przedsiębiorstwo „od zera”, ale zawsze są szanse, jeśli jest pomysł i zgrany zespół – mówił Adam Mokrysz, Prezes Zarządu, Mokate SA, CEO, Grupa Mokate podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 27-10-2016, 04:07:
Kampanie marketingowe dla handlu detalicznego:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH