REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Fundament e-commerce to dobra logistyka i własny magazyn

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2016, 10:57
Fundament e-commerce to dobra logistyka i własny magazyn
Fot. shutterstock

Zakupy przez Internet, które jeszcze niedawno były zaledwie uzupełnieniem dla tradycyjnych sklepów, dzisiaj stały się już bardzo potężną siłą.  Systematycznie rosną również wymagania stawiane nowym podmiotom, które chcą na nim zaistnieć.

REKLAMA

Jednym z fundamentów sukcesu jest dobra logistyka. Dotyczy to praktycznie każdej branży, ale na rynku e-commerce właśnie ten element nabiera szczególnego znaczenia. Dlatego warto poświęcić więcej uwagi na jej optymalizację – dokładne zaplanowanie schematu działania i dostosowanie do niego swojej pracy. Wysiłek z pewnością się opłaci, gdyż można dzięki temu zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu.

– Patrząc na to, w jakich obszarach obecnie sklepy internetowe zdobywają swoją przewagę konkurencyjną, to właśnie logistyka zdecydowanie wysuwa się na pierwszy plan. Dlatego na konferencji eDelivery opowiem o tym, jak wygląda logistyka w dosyć specyficznej branży jaką jest sektor FMCG. Powiem również w jaki sposób w bdsklep.pl zarządzamy magazynem, procesami związanymi z przygotowaniem i wysyłką zamówień oraz kosztami w tych obszarach. Na logistyce rzeczywiście można oszczędzać, natomiast wymaga to dobrej koordynacji wszystkich elementów, które się na nią składają – tłumaczy Paweł Paszkowski, Dyrektor Generalny w bdsklep.pl Sp. z o.o. 

Drugą istotną kwestią jest zasadność posiadania własnego, stacjonarnego magazynu. Wielu właścicieli nowych, ale także istniejących e-sklepów zadaje sobie pytanie, czy warto w niego inwestować, czy może jednak lepiej korzystać w tej materii z usług outsourcingowych. Jednoznacznej odpowiedzi nie ma, gdyż każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Skupiając się na korzyściach, największą z nich jest bez wątpienia możliwość kontroli jakości usług, jaką oferujemy naszym klientom.

– Mimo wszystko outsourcing pozostawia tu pewien margines niepewności, czy paczka została spakowana z należytą starannością. Jest to bowiem element, który może całkowicie zmienić doświadczenie zakupowe klienta. Własny magazyn to również większa elastyczność, możliwość wdrażania zmian i testowania nowych rozwiązań. Budując poważny biznes ciągłe ulepszanie procesów jest koniecznością, a szybkie wprowadzanie optymalizacji decyduje o sukcesie – mówi Paweł Paszkowski.

Poza tym mając towar we własnym magazynie, możemy wysłać go praktycznie natychmiast, przez co sam proces dostawy do klienta ulega znaczącemu skróceniu. W przypadku sklepów, oferujących popularne produkty, ta kwestia nie pozostaje bez znaczenia i może mieć duży wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej. Oczywistym minusem takiego rozwiązania są koszty. Jeżeli więc sklep internetowy nie jest jeszcze zbyt duży i nie obsługuje ogromnej liczby zamówień, można zaoszczędzić pieniądze i zrezygnować z własnej powierzchni do składowania  towarów. Są inne rozwiązania, np. wyspecjalizowane firmy, które z powodzeniem wyeliminują potrzebę posiadania magazynu, przy okazji zniwelują inne wady takie jak np. ograniczona skalowalność.

– Minusem własnego magazynu jest też to, że w momencie nagłych wzrostów sprzedaży wyspecjalizowany partner logistyczny dużo szybciej jest w stanie zwiększyć zasoby, które obsłużą wysyłki – dodaje Paweł Paszkowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH