Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Fundusze inwestycyjne zainteresowane zakupem sieci handlowych Emperii

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2011, 00:17
Fundusze inwestycyjne zainteresowane zakupem sieci handlowych Emperii
Dywizja detaliczna Grupy Emperia - w której skład wchodzą sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety - liczy obecnie 235 sklepów.

- Zainteresowanie kupnem naszych supermarketów jest ogromne. Szczególnie silnie odczuwamy je ze strony inwestorów finansowych - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

- Decyzja o wyborze nowego partnera zostanie podjęta, jeśli będzie bardzo atrakcyjna i ekonomicznie uzasadniona. Spodziewamy się zakończyć proces sprzedaży detalu w pierwszym kwartale 2012 roku. Do tego czasu będziemy kontynuować intensywny rozwój segmentu supermarketów - dodaje prezes.

. Emperia Holding 20 czerwca rozpoczęła procedurę sprzedaży segmentu detalicznego - składającego się z sieci sklepów Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety - na drodze otwartego procesu aukcyjnego. W opinii zarządu wartość spółek detalicznych kształtuje się na poziomie minimum 900 mln zł.

Według władz lubelskiej spółki głównymi kryteriami oceny ofert złożonych przez potencjalnych inwestorów kupna należą atrakcyjność zaproponowanych warunków w odniesieniu do zaprezentowanych przez nas wycen i oczekiwań Emperii, zapewnienie spółkom detalicznym możliwości synergii oraz dalszego, dynamicznego rozwoju oraz zapewnienie nowych miejsc pracy oraz stabilnych warunki zatrudnienia.

Do końca sierpnia br. inwestorzy mogą składać niewiążące oferty nabycia wraz z proponowaną ceną. We wrześniu i październiku przeprowadzone zostaną badania stanu prawnego i finansowego spółek detalicznych przez potencjalnych nabywców dopuszczonych do procesu sprzedaży. Pod koniec października mają zostać złożone przez potencjalnych nabywców dopuszczonych do procesu sprzedaży wiążących ofert ostatecznych nabycia spółek detalicznych wraz z podaniem oferowanej ceny nabycia. Pod koniec gródnia 2011 r. zostanie podpisana warunkowa umowa sprzedaży spółek detalicznych, a pod koniec marca 2012 r. transakcja sprzedaży ma zostać zamknięta.

Dywizja detaliczna Grupy Emperia - w której skład wchodzą sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety - liczy obecnie 235 sklepów. Pomimo rozpoczęcia procesu sprzedaży, spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czytelnik 01-07-2011, 09:39:
Portal musi popracowac nad jezykiem polskim. Zawsze strzela jakiegos babola ale w tym newsie to juz pojechali po calosci:) "Gródnia" to nawet moja 10 letnia corka nie napisze

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH