Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Galeria Morena z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych

W Galerii Morena zainstalowano system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Jest to działanie realizowane przez Carrefour Polska, właściciela galerii w Gdańsku, w ramach partnerstwa na rzecz dostępności, którego sieć jest sygnatariuszem.

Galeria Morena z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 12-07-2019, 12:09

Na terenie Galerii Morena zainstalowano 20 znaczników TOTUPOINT. To niewielkie kostki, które znajdują się w kluczowych miejscach galerii. Można je znaleźć m.in. przy wejściach, toaletach, windach i wybranych sklepach. Ze znaczników można korzystać przy pomocy specjalnej aplikacji o nazwie „TOTUPOINT”. 

System TOTUPOINT ułatwia poruszanie się w galerii osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku. Kiedy osoba używająca aplikacji zbliża się do miejsca ze znacznikiem, urządzenie emituje krótki dźwięk pozwalający słuchem odnaleźć to miejsce. Jednocześnie aplikacja wysyła powiadomienie, opisujące najbliższe otoczenie do użytkownika. 

- Carrefour w swoich sklepach i obiektach handlowych wdraża szereg innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort i ułatwiających zakupy klientom. TOTUPOINT w Galerii Morena to jedno z takich rozwiązań. Ma ono też ważny wymiar społeczny i wpisuje się w działania CSR firmy. System ułatwia orientację klientom niewidomym i niedowidzącym, a tym samym zwiększa dostępność naszej galerii dla wszystkich odwiedzających – mówi Ewa Karska, dyrektor Działu Galerii Handlowych Carrefour Polska. – Galeria Morena jest pierwszą galerią handlową w Polsce i pierwszym miejscem w Trójmieście, w którym zainstalowano znaczniki, a fakt, że rozwiązanie się sprawdza i klienci z niego korzystają ma dla nas szczególne znaczenie oraz potwierdza, że wprowadzenie systemu do naszego obiektu to ważny krok – dodaje Ewa Karska. 

Instalacja znaczników w Galerii Morena to działanie wpisujące się w partnerstwo w ramach Programu Dostępność Plus, którego firma jest sygnatariuszem. Sieć od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Carrefour oferuje rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak usługi tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami. Proponuje również klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także połączenia korzystania z kart z aplikacją „Mój Carrefour”, która również oferuje zniżki na zakupy. Ponadto, sieć od wielu lat zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie w zespołach Carrefour pracuje ponad 600 osób z orzeczoną niepełnosprawnością.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    Galeria Morena RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.