Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Galerie handlowe w dużych miastach coraz mniej popularne wśród najemców

Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej dostarczonej w 2011 r. będzie znacznie niższa niż w latach poprzednich. Spadek podaży nowych centrów handlowych w największych miastach Polski z pewnością przełoży się na zwiększone zainteresowanie najemców głównymi ulicami handlowymi, co już zresztą możemy zaobserwować - komentuje Tomasz Zydorek, specjalista w Dziale Handlowym Colliers Int.

Jak podaje specjalista Colliers Int., odwrotny trend obserwujemy natomiast w mniejszych miastach, w których podaż nowych centrów handlowych będzie większa, co z kolei może spowodować spadek zainteresowania ulicami handlowymi w tych miastach.

Ceny najmu za lokale w Warszawie i większych miastach Polski są stabilne i kształtują się na podobnym poziomie co rok wcześniej. Colliers Int. prognozuje wzrost ich wartości w roku 2011, jednakże nie będą to takie wzrosty, jak dotychczas. Najemcy są mądrzejsi o doświadczenia sprzed dwóch lat i staranniej kalkulują potencjalne zyski i straty.

Z kolei ceny najmu za lokale w mniejszych miastach znacznie spadły, a wzrost ilości wolnych powierzchni handlowych nie wróży wzrostu ich wartości.

Nadal największą aktywnością przy głównych ulicach handlowych miast wykazują sieci gastronomiczne, szczególnie kawiarnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Zydorek RSS ALERT    /    powierzchnie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.