Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Galerie społecznościowe - przyszłość centrów handlowych (raport)

Bogata oferta rozrywkowa i dobre restauracje są obecnie ważniejsze, niż bliska lokalizacja czy atrakcyjny poziom cenowy oferty gastronomicznej. Takich wniosków dostarcza badanie faktycznych preferencji klientów centrów handlowych przeprowadzone przez firmę doradczą Savills wspólnie z firmą NEUROHM. Zmiana potrzeb konsumentów ma przełożenie na rynek nieruchomości, na którym wytworzyła się nowa generacja centrów handlowych, jaką są galerie społecznościowe.

Galerie społecznościowe - przyszłość centrów handlowych (raport)
fot. shutterstock

Czym jest galeria społecznościowa? Zgodnie z najnowszym raportem firmy Savills, galeria społecznościowa to nieruchomość, w której funkcje handlowe nie są nadrzędne w stosunku do usług dodatkowych. Nadrzędność ta nie musi być tożsama z większą powierzchnią zajmowaną przez ofertę spoza tradycyjnego zestawu najemców handlowych, ale musi mieć odzwierciedlenie w całościowym wizerunku obiektu i sposobie jego pozycjonowania na rynku. Galeria społecznościowa sprzyja kontaktom z innymi ludźmi i wspólnemu przeżywaniu emocji. Znajduje się często w obiektach poprzemysłowych i zwykle tworzy, bogatą w zieleń, przestrzeń publiczną. W gronie najemców pożądane są lokalne marki oraz dedykowane danemu obiektowi unikalne koncepty znanych sieci. Oferta skupiona jest na usługach i produktach, które nie mają swojej alternatywy w sferze wirtualnej.

 „Galeria społecznościowa to przede wszystkim miejsce do spędzania wolnego czasu. To odpowiedź na rozwój sektora e-commerce. Obiekty te oferują usługi, z których nie sposób jest skorzystać przez Internet” - mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć, Dyrektor Pionu Nieruchomości Handlowych w Dziale Zarządzania Nieruchomościami i Aktywami Savills.

Podwalinami pod powstanie galerii społecznościowych były zmiany zachodzące na przestrzeni ostatnich lat, zarówno na rynku nieruchomości, jak i w sferze społecznej. Gastronomia w Polsce przebyła długą drogę, od otwarcia w 1992 r. pierwszej restauracji McDonald’s, przez modę na telewizyjne programy kulinarne, aż do przyznania gwiazdki Michelin dla polskiej restauracji i powstania pierwszego tzw. food marketu w stolicy. Równolegle rozwijały się nowe technologie. Wraz z otwarciem granic w ramach strefy Schengen przyśpieszeniu uległo także przenikanie zachodnich trendów do Polski.

 „Powstanie Hali Koszyki to najbardziej przełomowe wydarzenie na rynku handlowym w Polsce od czasu otwarcia Galerii Mokotów w 2000 r. Pomimo, że oba projekty są nieporównywalne do siebie pod względem skali, to stały się wzorem do naśladowania dla innych obiektów. Na przestrzeni 16 lat dzielących ich debiuty na rynku zmieniło się wszystko. Rozwój sieci multipleksów i klubów fitness, moda na zdrową żywność, pierwszy smartfon i rosnąca popularność mediów społecznościowych. Wszystko to wpłynęło na to jak robimy zakupy i czego oczekujemy od współczesnych galerii. Tradycyjny handel musiał znaleźć sposób, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby konsumentów. Tak powstały galerie społecznościowe” - mówi Jarosław Tutaj, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Savills.

więcej informacji:

galerie handlowe RSS ALERT    /    Hala Koszyki RSS ALERT    /    Stary Browar RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    Savills RSS ALERT    /    gastronomia w centrach handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.