REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Gantner na FRSiH 2016: Polski handel potrafił przeciwstawić się zagranicznym sieciom

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2016, 19:50
Gantner na FRSiH 2016: Polski handel potrafił przeciwstawić się zagranicznym sieciom
Andrzej Gantner, dyrektor PFPŻ; fot. PTWP

- Mieliśmy czas gdy sieci wielkopowierzchniowe mogły wejść do Polski bez przeszkód i korzystać z ulg. Tak więc teoretycznie w ciągu 25 lat powinni wyciąć wszystko. Jednak polski handel potrafił zbudować atrakcyjną dla konsumenta ofertę. Mamy polskie sieci, franczyzy, a nasze ulice nie są handlowymi pustyniami - mówił Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas sesji tematycznej "Nowe otwarcie w handlu - wpływ regulacji na kształt branży" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

Czytaj także:

Gantner na FRSiH 2016: Podatek handlowy już zdążył zaszkodzić dostawcom

W drugiej części swojego wystąpienia podczas handlowej sesji tematycznej, Andrzej Gantner odniósł się do słów posła PiS Adama Abramowicza.

Parlamentarzysta argumentował, że wiele organizacji zrzeszających mniejsze sklepy dziękowało za ustawę o podatku handlowym, a producenci obniżający ceny na żądanie sieci zrobili to, bo "widocznie mieli jeszcze zapas marży".

- Mówi pan o podziękowaniach od małych handlowców, ale z pewnością dostawcy nie dziękowali panu za to, że musieli obniżyć ceny. Każdy kto prowadził jakiekolwiek negocjacje wie jak to wygląda. Jeśli muszę i mogę, to być może zejdę nawet na zero żeby utrzymać firmę. Jeżeli wypada się z sieci i traci się obrót to jest koniec. Natomiast dobrze by było żeby równowaga była wypracowywana przez przedsiębiorców bez zachęt od polityków - dodał.

Dyrektor generalny PFPŻ przyznał, że obecna struktura polskiego handlu detalicznego, gdzie połowa udziałów znajduje się w rękach handlu tradycyjnego, jest dobra.

- Małe i średnie sklepy są ostoją dla małych i średnich producentów, ale też dla marek. Gdybyśmy mieli tylko trzy sieci, to zostałyby trzy wiodące marki w każdej kategorii, a resztę stanowiłoby private label. Byłby to koniec gospodarki produkcji żywności jaką znamy. Wówczas podmiana dostawcy na zagranicznego nie byłaby problemem. Jeżeli stracimy ostoję marek, jaką są małe i średnie sklepy to stracimy wszystko. Zdrowy rozsądek musi być zachowany - przyznał.

Według Gantnera małe sklepy powinny otrzymywać pomoc merytoryczną, zwłaszcza od strony kosztowej.

- Jeżeli w walce o lokal mały sklep ma bić się z bankami to nie ma szans. Samorządy w planach zagospodarowania przestrzennego powinny określać odpowiednią liczbę małych sklepów na danym terenie. To pomogłoby w lepszym funkcjonowaniu, bo nie ma siły żeby mały osiedlowy sklep wygrał z oddziałem banku - podsumował.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (18 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH