Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gantner na FRSiH 2016: Polski handel potrafił przeciwstawić się zagranicznym sieciom

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2016, 19:50
Gantner na FRSiH 2016: Polski handel potrafił przeciwstawić się zagranicznym sieciom
Andrzej Gantner, dyrektor PFPŻ; fot. PTWP

- Mieliśmy czas gdy sieci wielkopowierzchniowe mogły wejść do Polski bez przeszkód i korzystać z ulg. Tak więc teoretycznie w ciągu 25 lat powinni wyciąć wszystko. Jednak polski handel potrafił zbudować atrakcyjną dla konsumenta ofertę. Mamy polskie sieci, franczyzy, a nasze ulice nie są handlowymi pustyniami - mówił Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas sesji tematycznej "Nowe otwarcie w handlu - wpływ regulacji na kształt branży" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Czytaj także:

Gantner na FRSiH 2016: Podatek handlowy już zdążył zaszkodzić dostawcom

W drugiej części swojego wystąpienia podczas handlowej sesji tematycznej, Andrzej Gantner odniósł się do słów posła PiS Adama Abramowicza.

Parlamentarzysta argumentował, że wiele organizacji zrzeszających mniejsze sklepy dziękowało za ustawę o podatku handlowym, a producenci obniżający ceny na żądanie sieci zrobili to, bo "widocznie mieli jeszcze zapas marży".

- Mówi pan o podziękowaniach od małych handlowców, ale z pewnością dostawcy nie dziękowali panu za to, że musieli obniżyć ceny. Każdy kto prowadził jakiekolwiek negocjacje wie jak to wygląda. Jeśli muszę i mogę, to być może zejdę nawet na zero żeby utrzymać firmę. Jeżeli wypada się z sieci i traci się obrót to jest koniec. Natomiast dobrze by było żeby równowaga była wypracowywana przez przedsiębiorców bez zachęt od polityków - dodał.

Dyrektor generalny PFPŻ przyznał, że obecna struktura polskiego handlu detalicznego, gdzie połowa udziałów znajduje się w rękach handlu tradycyjnego, jest dobra.

- Małe i średnie sklepy są ostoją dla małych i średnich producentów, ale też dla marek. Gdybyśmy mieli tylko trzy sieci, to zostałyby trzy wiodące marki w każdej kategorii, a resztę stanowiłoby private label. Byłby to koniec gospodarki produkcji żywności jaką znamy. Wówczas podmiana dostawcy na zagranicznego nie byłaby problemem. Jeżeli stracimy ostoję marek, jaką są małe i średnie sklepy to stracimy wszystko. Zdrowy rozsądek musi być zachowany - przyznał.

Według Gantnera małe sklepy powinny otrzymywać pomoc merytoryczną, zwłaszcza od strony kosztowej.

- Jeżeli w walce o lokal mały sklep ma bić się z bankami to nie ma szans. Samorządy w planach zagospodarowania przestrzennego powinny określać odpowiednią liczbę małych sklepów na danym terenie. To pomogłoby w lepszym funkcjonowaniu, bo nie ma siły żeby mały osiedlowy sklep wygrał z oddziałem banku - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.