Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Gazetki online zyskują na zakazie handlu w niedziele. Eksperci: Ich siła jeszcze wzrośnie

Wyniki cyklicznych analiz Grupy AdRetail potwierdzają, że od czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele Polacy coraz aktywniej przeglądają gazetki promocyjne sklepów, szczególnie te dostępne online. Według ekspertów, to efekt rosnącej rywalizacji między sieciami, a także poszerzającej się świadomości konsumenckiej. Wzrost aktywności promocyjnej sklepów zachęca klientów do robienia bardziej przemyślanych zakupów. Z kolei mniejsza liczba dni handlowych sprawia, że racjonalniej planują swój czas. Obserwatorzy rynku przewidują, że popularność e-gazetek będzie rosła, a wraz z nią apetyt konsumentów na coraz atrakcyjniejsze oferty. Jednak nie wszystkie sieci sobie z tym poradzą.

Gazetki online zyskują na zakazie handlu w niedziele. Eksperci: Ich siła jeszcze wzrośnie
fot. materiały prasowe

– Podstawowym instrumentem konkurencji silnych graczy, którym miało zaszkodzić ograniczenie handlu w niedziele, jest przyciągnięcie klientów niskimi cenami. Sieci ostro negocjują je z producentami brandowymi, a ponadto oferują tanie i dobrej jakości produkty marek własnych. Z kolei Polacy dobrze wiedzą o tym, że najlepsze i najbardziej widoczne okazje mogą znaleźć w sklepach sieciowych, głównie w dyskontach i w hipermarketach. Dlatego w społeczeństwie rośnie głód informacji o sytuacji cenowej na rynku – zauważa dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

W serwisach agregujących promocje – Promocyjni.pl i Okazjum.pl – przeprowadzono analizę wyświetleń publikacji z lat 2017-2018. Sprawdzano ruch na bazie 1 mln, czyli zaledwie części ich unikalnych użytkowników. I jak informuje Karol Kamiński, dyrektor Grupy AdRetail, zaobserwowano kilkuprocentowy wzrost zainteresowania gazetkami, zarówno na poziomie metryk opisujących ilościowo konsumpcję treści, jak również parametrów jakościowych, takich jak spędzony czas oraz głębokość penetracji poszczególnych publikacji. To potwierdza rosnące zaangażowanie czytelników.

– Ograniczenie niedziel handlowych zwiększyło aktywność promocyjną sieci. Zaczęły one wykorzystywać kolejne mechanizmy i techniki promocji, starając się przyciągnąć uwagę klientów. W efekcie konsumenci z większą świadomością przechodzą przez proces zakupowy. Otrzymują bowiem więcej informacji dotyczących warunków sprzedaży w poszczególnych sklepach. To dla nich nowa okoliczność, do której muszą się dostosować – stwierdza dr Paweł Jurowczyk z Instytutu Badawczego ABR SESTA.

Jak komentuje Maciej Tygielski, Szef Sprzedaży w Grupie AdRetail, znajdujemy się obecnie w ciekawej fazie kreatywnych działań konkurencyjnych sieci handlowych. Dostrajają one formy prezentacji oraz politykę cenową do produktów promocyjnych. Zarówno w samych gazetkach, jak i w rozmowach z klientami, zauważalne są klarowne przejawy dbałości o właściwy dobór promocji i żywe zainteresowanie wzmacnianiem e-kolportażu. I to finalnie też może wpływać na rosnącą oglądalność gazetek.

– Z moich obserwacji wynika, że w ciągu roku mocno zwiększyła się liczba konsumentów planujących zakupy. W bardziej racjonalny sposób organizują swój czas, mając do dyspozycji jeden dzień w tygodniu mniej na wizyty w sklepach. Wybierają placówki kuszące lepszymi – z ich punktu widzenia – promocjami i cenami. Na ocenę ich atrakcyjności w dużej mierze wpływają gazetki online. Ich popularność rośnie wraz z liczbą aplikacji i serwisów oferujących dostęp do tego typu treści – zwraca uwagę dr Jurowczyk.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    AdRetail RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    gazetki handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.4.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.