Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gerlach otwiera patronacką sieć sklepów na Ukrainie

  • Autor: PAP
  • Data: 26-06-2008, 13:12

- Przygotowujący się do debiutu giełdowego producent m.in. sztućców i noży Gerlach SA otwiera patronacką sieć sklepów na Ukrainie. Do końca roku chce mieć też placówki w Londynie i Dublinie - zapowiedział prezes spółki, Jarosław Dziwisz. - 5 lipca zostanie otwarty nasz pierwszy sklep we Lwowie, kolejne ruszą jeszcze w tym roku w Kijowie i Łucku. W przyszłym roku planujemy otwarcie trzech kolejnych placówek we wschodniej części kraju - powiedział w czwartek prezes Gerlacha.

Ukraińskie sklepy Gerlacha będą mieścić się w centrach handlowych. Miejscowym partnerem spółki jest ukraińska firma ABM. Natomiast sklepy w Londynie i Dublinie, które będą uruchomione do końca tego roku, będą należeć bezpośrednio do Gerlacha. - Sklepy na rynku ukraińskim to część strategii eksportowej, ukierunkowanej głównie na Rosję, Ukrainę, Białoruś i kraje bałkańskie. Natomiast obecność w Wielkiej Brytanii ma m.in. wzmocnić nasza markę wśród ludzi młodych, których wielu pracuje w tym kraju - wyjaśnił prezes.

W ubiegłym roku z eksportu pochodziło blisko 10 proc. z ponad 36 mln zł przychodów spółki, w tym roku ma to być - według prognoz - co najmniej 15 proc. ze spodziewanych ok. 40 mln zł przychodów. Prezes Dziwisz szacuje, że w kolejnych latach przychody spółki mogą rosnąć o ok. 10-12 proc. rocznie, a zysk netto - jak w tym roku - o ok. 30 proc. wobec 3 mln zł w 2007.

Wzmocnienie eksportu to jeden z priorytetów Gerlacha, podobnie jak rozwój i ujednolicenie krajowej sieci dystrybucji. Sieć sklepów firmy w ciągu 2 lat ma być podwojona, z obecnych 80 do ponad 150. Placówki mają podobnie wyglądać i być podobnie zorganizowane. Gerlach planuje też kampanię reklamową i wizerunkową przez przyszłorocznym debiutem giełdowym.

Jak mówił prezes, wśród potencjalnych nowych akcjonariuszy firmy mile widziani będą inwestorzy indywidualni - użytkownicy produktów Gerlacha, ceniący jego markę. Badania pokazały, że największym szacunkiem cieszy się ona w grupie 40-50-latków. Gerlach zlecił ostatnio wycenę własnej marki, plasującej się w pierwszej dziesiątce najlepiej rozpoznawalnych polskich marek.

Dziwisz zapowiedział, że zasadnicze przygotowania do wejścia na giełdę zakończą się do końca roku. W debiucie firmie pomoże Dom Maklerski Mercurius. Data debiutu nie jest jeszcze przesądzona ľ zdecyduje o tym właściciel spółki. Dobrym czasem na debiut byłby - zdaniem prezesa - koniec roku, ponieważ wówczas (w grudniu) Gerlach sprzedaje najwięcej produktów.

Po emisji dotychczasowa właścicielka spółki, Hanna Wilk, ma zachować większościowy pakiet akcji. O tym, ile akcji wyemituje firma, zdecydują potrzeby rozwojowe. Według prezesa, chodzi o minimum kilkanaście mln zł, maksymalnie powyżej 20 mln zł.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH