Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GFK/Incoma: Klienci lubią zakupy w dużych marketach

  • Autor: Detal dzisiaj
  • Data: 26-03-2009, 23:30

27 procent mieszkańców Europy Środkowej i Wschodniej najczęściej robi swoje zakupy w supermarketach - tak wynika z najnowszego raportu "Shopping Monitor Central & Eastern Europe 2009" przygotowanego przez Gfk i Incoma Research, którego wyniki przytacza Detal Dzisiaj.

Badania przeprowadzono w 12 krajach naszej części Europy: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Węgrzech, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii i Ukrainie.

Równie popularne co supermarkety są także hipermarkety, czyli największe sklepy, których powierzchnia przekracza 2500 metrów kwadratowych. Co czwarty mieszkaniec środkowo-wschodniej części naszego kontynentu właśnie w nich najchętniej kupuje produkty codziennego użytku, czyli żywność, napoje, kosmetyki czy chemię gospodarczą.

Coraz większą popularnością cieszą się także sklepy dyskontowe - w nich w produkty FMCG zaopatruje się 15 procent klientów. Łącznie, supermarkety, hipermarkety i dyskonty są miejscem codziennych zakupów dla niemal 70 procent mieszkańców Europy Środkowej i Wschodniej.

Przewaga i popularność nowoczesnych form sprzedaży staje się więc coraz bardziej widoczna. Sytuacja w poszczególnych krajach znacznie się jednak od siebie różni. Hipermarkety zdecydowanie najbardziej popularne są w Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz Czechach. W tych krajach około 40 procent klientów wskazało je jako ulubione miejsce na zakupy.

Tymczasem na Ukrainie i w Bułgarii odsetek ten wynosi jedynie około 10-12 procent. W Polsce zaopatruje się w nich niecałe 30 procent konsumentów. Z kolei supermarkety furorę robią głównie w Chorwacji, na Ukrainie, oraz w Słowenii. Tam niemal połowa respondentów wymieniła je jako najpopularniejsze miejsce na zakupy.

Na drugim biegunie tego rankingu znalazła się Polska. W naszym kraju jedynie 11 procent klientów udaje się na zakupy właśnie do supermarketów. Polacy zdecydowanie bardziej lubią za to dyskonty (31 procent), oraz małe, lokalne sklepy. Tradycyjny handel wciąż cieszy się popularnością wśród prawie 1/3 naszych rodaków. Tutaj rekordzistami są jednak Serbowie i Bułgarzy. Ponad połowa z nich robi zakupy w małych, osiedlowych sklepach. Podobnie czyni prawie 40 procent Ukraińców i Słowaków.

Wśród najpopularniejszych sieci sklepowych w naszej części Europy liderem jest niemiecki Kaufland. Pozycję wicelidera zajmuje brytyjskie Tesco, a trzecie miejsce zajęły ex aequo Carrefour, CBA i Penny Market.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH